۸۰ درصد یادمان‌های شهدای گمنام در خراسان رضوی تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تکمیل ۸۰ درصد یادمان‌های شهدای سردار حسینعلی یوسفعلی زاده مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: در دو تکمیل ۸۰ درصد یادمان‌های شهدای گمنام در خراسان رضوی سال گذشته روند احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام استان پیشرفت خوبی داشته است، اما در برخی از شهر‌ها اقدامات انجام شده قابل قبول نیست.

او که در جمع اعضای دفتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بردسکن سخن می‌گفت افزود: در بحث یادمان شهدا سه مرحله احداث یادمان پس از تدفین، برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مزار شهدا و نگهداری از یادمان‌ها مدنظر است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به تخصیص اعتبار برای ساخت یادمان‌های شهدا از طریق استانداری، ادامه داد: این بودجه از طریق فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها به این مهم اختصاص داده می‌شود، ولی بودجه در نظر گرفته ناچیز است که می‌طلبد استانداری در این حوزه اهتمام جدی داشته باشد.

سردار یوسفعلی زاده بیان کرد: یادمان‌های شهدای گمنام در شهر‌ها به صورت هیات امنایی اداره می‌شود و از طریق کمک‌های خیران برای احداث یادمان‌های شهدا مشارکت صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: در ۱۰۵ نقطه استان شهید گمنام خاکسپاری شده است و با وجود اینکه متقاضی تدفین شهدای گمنام در استان هستیم، ولی درحال حاضر پیکر شهید گمنام نداریم و همچنان در انتظار هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: یبشتر شهدای گمنامی که تفحص می‌شوند پس از آزمایش دی ان‌ای شناسایی و تحویل خانواده شان می‌شود.

سردار یوسفعلی زاده اظهار کرد: اخیرا پیکر دو شهید گمنام در راز و جرگلان و درگز شناسایی شد که یکی از آن‌ها اهل اصفهان و دیگری از قوچان بودند که خانواده این دو شهید با مکان تدفین شده موافقت کردند.

او همچنین از تکمیل فاز یک و دو مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود: فاز‌های دیگر این طرح در دست احداث است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از تلاش‌ها و فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار بردسکن تجلیل کرد و ادامه داد: دفتر بنیاد حفظ آثار بردسکن یکی از دفاتر موفق، پرتلاش و اثر گذر استان است.

یوسفعلی زاده بیان کرد: اگرچه دفاتر بنیاد در شهرستان‌ها جنبه رسمی و اداری ندارد، ولی در همه شهرستان‌ها پیشکسوتان انقلابی و مجاهد دراین دفاتر حضور دارند.

او تصریح کرد: در مجموع ۳۰۰ نفر از پیشکسوتان دوران جنگ در دفاتر بنیاد حفظ آثار فعالیت دارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی همچنین تاکید کرد: علی رغم اینکه دفاتر بنیاد حفظ آثار در شهرستان‌ها بدون اعتبار دولتی اداره می‌شود، ولی از خیلی از دستگاه‌های اداری فعال‌تر عمل می‌کنند و در صحنه حضور دارند.


انتهای پیام//ر. ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.