دبیر سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر خراسان رضوی گفت: برای اولین بار توانستیم ۵ اثر از خراسان رضوی را به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر بفرستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا افشاری دبیر سی‌و‌یکمین دوره جشنواره تئاتر خراسان رضوی گفت: برای اولین بار توانستیم ۵ اثر از خراسان رضوی را به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر بفرستیم و  با هدف کشف استعداد‌ها و نیرو‌های جوان، استفاده از تجربیات پیشکسوتان و ترویج فرهنگ غنی ایرانی اسلامی جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

او افزود: انجمن هنر‌های نمایشی در جهت برگزاری جشنواره دو پیشنهاد ارائه کرد؛ پیشنهاد اول در جهت برگزاری متمرکز جشنواره مانند سال‌های پیش از شیوع کرونا بود که هرساله همینطور بود و پیشنهاد دوم برگزاری غیر متمرکز جشنواره به دلیل شیوع کرونا و صرفه جویی در منابع مالی بود.

دبیر سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر خراسان رضوی ادامه داد: در شیوه غیر متمرکز گروه‌های نمایشی در شهر خود کار را ارائه می‌دهند و داوران جشنواره به شهرستان‌ها می‌روند.

افشاری بیان کرد: جشنواره با ۳۵ اثر توسط هیئت داوران به میزبانی نیشابور و به مدت ۳ روز برگزار خواهد شد؛ ۸ اثر از شهرستان‌ها و ۷ اثر از مشهد انتخاب شده است.

او تصریح کرد: از ویژگی‌های جشنواره تعداد زیاد اثر ها، حضور پررنگ جوانان در جشنواره و برگزاری افتتاحیه و اختتامیه در شهرستان‌ها است.

دبیر سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر خراسان رضوی تاکید کرد: اختتامیه روز شنبه در تربت حیدریه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//م. ج.

برچسب ها: تئاتر فجر ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۸:۱۸ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
آفرین ان شاءالله موفق باشند و بیشتر شاهد این کشف استعدادها در خراسان خودمون باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۵۵ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
تئاتر خراسان رضوی در سال های اخیر خیلی خوب رشد کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
چقدر خوبه این اولین ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
به امید درخشش هر چه بیشتر هنر خراسانیان