رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: به دلیل احتمال افت فشار یا قطعی گاز، صاحبان ۶۰۰ نانوایی در مشهد برای دوگانه سوز شدن در فصل زمستان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی کشتگر رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: به دلیل احتمال افت فشار یا قطعی گاز در برخی مناطق مشهد، صاحبان ۶۰۰ نانوایی در این شهر برای دوگانه سوز شدن در فصل زمستان اعلام آمادگی کرده اند و اسامی آن‌ها به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان اعلام شده است.

او افزود: این واحد‌ها یا سهمیه بالایی از مصرف گاز داشتند یا صاحبان آن‌ها داوطلبانه برای دوگانه سوز شدن اعلام تقاضا کرده اند که طبق تمهیدات اندیشیده شده در قالب موضوعات مربوط به پدافند غیرعامل، احتمال یک درصد قطعی گاز یا افت فشار برای برخی نقاط مشهد به دلیل افزایش مصرف در روز‌های سرد وجود دارد از این رو مدیریت گاز مصرفی برای برخی واحد‌های صنفی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد در خصوص تجهیزات دوگانه سوزی نانوایی‌ها در مشهد ادامه داد: ۱۲ سال قبل برخی واحد‌های نانوایی نسبت به دوگانه سوز شدن اعلام آمادگی کرده بودند که مخزن نفت برای آن‌ها جانمایی شد، اما در طول این سال‌ها استفاده از آن به ندرت انجام گرفته و عمدتا از رده خارج شده است لذا هم اینک تقریبا هیچ یک از واحد‌های نانوایی برای استفاده از سوخت دوم به لحاظ تجهیزاتی آماده نیستند.

کشتگر بیان کرد: در صورت دوگانه سوز شدن برخی از واحد‌های نانوایی، گاز مایع برای آن‌ها از سوی شرکت‌هایی متصدی این موضوع که مورد تایید شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان باشند تامین می‌شود.

او  به مسئله رسیدگی به تخلفات نانوایان پس از اصلاح نرخ نان اشاره و تصریح کرد: از تابستان امسال تاکنون و بعد از اصلاح نرخ نان، انجام دو مرحله پایش نانوایی‌ها توسط مراکز نظارتی در دستور کار قرار گرفت که در مرحله نخست ۹۰۰ نانوایی توسط اتحادیه پایش شد و ۲۶۰ واحد متخلف که مرتکب گرانفروشی، کم فروشی، عدم رعایت موارد بهداشتی و تخلفات دیگر شده بودند توسط اتحادیه شناسایی شدند.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد تاکید کرد: این نخستین بار است که اتحادیه نانوایان راسا برای پایش تخلفات واحد‌ها وارد عمل می‌شود و در این راستا مرحله دوم پایش از ۲ هفته قبل آغاز شده است که ۲۰۰ واحد تاکنون پایش شده است و در این مرحله افزون بر شناسایی و معرفی نانوایان متخلف، کاسبان یا نانوایان امین نیز شناسایی و معرفی می‌شوند.

منبع؛ ایسنا

انتهای پیام//س.ع

برچسب ها: نانوایی ، مصرف گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.