سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از نجاتی زنی در ارتفاعات کوهستانی بعد از ۱۶ ساعت عملیات خبر داد.

به گزارش   باشگاه خبرنگاران جوان، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: ساعت ۱۳ روز گذشته با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران تماسی مبنی بر گرفتار شدن فردی در ارتفاعات کوهستانی گرفته شد. گروه امداد نجات ویژه کوهستان سازمان آتش‌نشانی مستقر در ایستگاه ۷۴ به محل حادثه اعزام میشوند. این گروه، دومین گروه امداد نجات ویژه کوهستان آتش نشانی تهران است که گروه اول در ایستگاه ۶۴ و گروه دوم در ایستگاه ۷۴ مستقر هستند.

او ادامه داد: نفراتی از هیئت کوهنوردی استان تهران هم به تیم آتش‌نشانی ملحق شدند. یک گروه از جمعیت هلال احمر نیز از یک مسیر دیگر ارتفاعات اعزام شدند و همراهی خوبی داشتند.

ملکی گفت: یکی از بهترین کار‌ها مربوط به مسیری است که به ما اعلام کرده بودند و در همان جا مانده بودند و تغییر جای نداده بودند که این تغییر جا می‌تواند باعث سردرگمی نیرو‌های امدادی شود. آتش نشانان بعد ۶ الی ۷ ساعت پیاده روی بالاتر از قله چین کلاغ و در جایی معروف به قله دوشاخ موفق به پیدا کردن یک خانم حدودا ۶۰ ساله شدند که به همراه همسرش کوهنوردی و پیاده روی در ارتفاع داشتند.

سخنگوی آتش نشانی گفت: آنجایی که آن‌ها را پیدا کردند خارج از مسیر حرکت و صعب العبور بود. این خانم از ناحیه پا آسیب دیده بود و قادر به حرکت نبود که آتش‌نشانان و نیرو‌های امدادی و دوستان هلال احمر این خانم را به همراه بسکت مخصوص که برای نفرات استفاده می‌شود، کمک گرفتند.

ملکی ادامه داد: مسیر برگشت از قسمت ارتفاع کوی فراز در سعادت آباد بود که سپس در مقابل ایستگاه ۱۲۴ آتش‌نشانی دوستان اورژانس منتظر بودند و او را به همراه همسرش به عوامل اورژانس تحویل دادیم. فرماندهی کاملا خوب و مناسب بود البته این عملیات حدود ۱۵  ساعت به طول انجامید که بیشتر آن مربوط به صعب العبور بودن مسیر برگشت بود.

او در پایان تاکید کرد: برای کوهنوردی ابتدا شرایط جسمی و بدنی خود را درنظر بگیرید و متناسب به ارتفاع و شرایط قله نوردی کنید، همچنین از مسیر‌های اصلی پیاده روی در کوهستان خارج نشوید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
چطور تو سرمای شب زنده موندن؟
آخرین اخبار