عضو شورای شهر تهران گفت: مشکلات اساسی سازمان آتش نشانی کمبود نیروی انسانی است و طی ۵ سال آینده تعدادی از این نیرو‌ها بازنشسته خواهند شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا نادعلی عضو شورای شهر تهران در تذکری گرفت: در بازدیدی که در هفته آتش‌نشانی از سازمان آتش نشانی انجام شد، دوستان تاکید داشتند که مشکلات آتش‌نشان‌ها فقط در این هفته مناسباتی مطرح نشود.

وی ادامه داد: تذکرم مربوط به کارکنان نیروی آتش‌نشانی است. سازمان آتش‌نشانی شهر تهران روزانه حدود ۳۰۰ عملیاتی حریق در پایتخت انجام می‌دهد و از مشکلات اساسی سازمان آتش نشانی کمبود نیروی انسانی است.

این عضو شورا افزود: با توجه به اینکه ۱۳۳ ایستگاه آتش‌نشانی در تهران وجود دارد و باید در هر ایستگاه ۴۵ نیروی عملیاتی حضور داشته باشند. درحالی است که در هر ایستگاه ۳۱ نفر نیروی انسانی حضور دارد.

وی بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در حال حاضر ۵۲۵۳ نیروی عملیاتی دارد درحالی باید بیش از ۶۰۰۰ نیرو داشته باشد. در سال ۱۳۹۵ سازمان آتش نشانی با ۱۲۰ ایستگاه ۵۲۳۴ نفر نیرو داشته و سال ۱۴۰۰ با ۱۳۳ ایستگاه ۵۲۵۳ نیرو دارد. این درحالی است که با افزایش ایستگاه‌ها تعداد کمی نیرو جذب شده و تعدادی از این نیرو‌ها هم بازنشسته شده‌اند.

این عضو شورا با بیان اینکه در ۵ سال آینده پیش‌بینی می‌شود که تعداد زیادی از نیرو‌ها بازنشسته می‌شود، خاطرنشان کرد: باید تعدادی از این نیرو‌ها جایگزین تعداد نفراتی که بازنشسته می‌شوند، بشود تا مشکلی در زمینه خدمت‌رسانی به وجود نیاید.

به گفته این عضو شورا مدیرعامل سازمان شهرداری تهران طی نامه‌ای به شهردار سابق شهر تهران خواستار جذب نیروانسانی شده بود درحالی که در آن مقطع فقط مجوز ۱۱۶ نیروی انسانی داده شده بود.

در این سازمان تعداد نفراتی که در آتش‌نشانی مشغول خدمت هستند، ۱۱۶ نیروی جدید شامل ۱۰۰ مرد و ۱۶ زن هست که تا یک ماه آینده این تعداد از زنان برای اولین بار جذب سازمان آتش‌نشانی می‌شوند.

وی از شهردار تهران خواست که در این دوره مدیریت شهری برنامه ریزی کنند تا این کمبود حداقل ۱۰۰۰ نیروی انسانی برای آتش نشانی برطرف شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
بزرگترین مشکل آتیش نشانی تهران کمبود شیر آتیش نشانی تو جاهای متراکمه مثل بافت فرسوده و بازارها و پاساژهاست
آخرین اخبار