نمایشگاه دستاورد‌های روستایی بخش چغامیش در ورودی روستای خیبر دزفول راه اندازی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی پژمان بخشدار چغامیش دزفول گفت: نمایشگاه دستاورد‌های روستایی بخش چغامیش ۴۰ غرفه دارد که در آن‌ها صنایع دستی روستایی و تولید بانوان روستا‌ها و مشاغل خرد خانگی مانند سبد بافی، طبق بافی، قالی بافی، تابلو بافی، خیاطی لباس عربی و بختیاری همراه با بازار یابی محصولات خانگی عرضه شده است.

او با بان اینکه غرفه بهداشت و سلامت نیز در ورودی نمایشگاه برای تزریق دز‌های اول و دوم واکسن کرونا ویژه افراد بالای ۱۲ سال و تست فشار، چربی و قند خون بصورت رایگان همراه با توزیع ماسک و ضدعفونی برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است افزود: روستا‌های بخش در این نمایشگاه غرفه دارند و این نمایشگاه برای معرفی ظرفیت‌های تولیدی کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و معرفی نقاط گردشگری هر روستا برپا شده است.

پژمان بیان داشت: غرفه‌های فرهنگی و اقوام نیز برای معرفی آداب و سنن قوم عرب و بختیاری همراه با نصب سیاه چادر و پذیرایی قهوه و چای و نان محلی برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده و غرفه نمایش محصولات و تولیدات کشاورزی و دامپروری روستا‌های بخش با محوریت برنج عنبربو سیدنور نیز دایر است.

بخشدار چغامیش دزفول تصریح کرد: برخی تولید کنندگان برنج و کارخانه‌های برنج کوبی به صورت جداگانه غرفه معرفی برند و تولیدات خود را در نمایشگاه به نمایش گذاشته اند، غرفه نمایش اسب اصیل عرب و پرورش شتر که بیشتر در روستا‌های جنوبی بخش چغامیش انجام می‌شود از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

این مقام مسئول ادامه داد: غرفه معرفی صنایع و ماشین آلات تولید شده روستایی در بخش چغامیش، غرفه فرهنگی کتاب با معرفی کتاب‌های نویسندگان ساکن روستا‌های بخش، غرفه کودک و نوجوان همراه با مسابقات ویژه کودکان از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.