کسانی که واکسن کرونا را تزریق نکنند، امکان مرگ آن‌ها بر اثر ابتلا به کرونا ۱۴ برابر بیشتر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ضیایی رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند در خصوص وضعیت بیماری کرونا گفت: وضعیت بیماری کرونا در روز‌های اخیر نسبتا با ثبات شده است؛ هر چند که افزایشی را در موارد بیماری بعد از فرونشستن پیک ششم داشتیم اما در حال حاضر با واکسیناسیون انجام شده، موارد بیماری رو به افزایش نیست و تقریبا ثابت اما با افزایش نسبی خفیف است.

او در خصوص علل افزایش نسبی خفیف بیماری افزود: علل افزایش بیشتر دورهمی‌ها و عدم توجه به دستورالعمل های بهداشتی است و می‌دانیم با زدن واکسن هم امکان ابتلا وجود دارد، ولی تحقیقات نشان داده که افرادی که واکسینه نشده اند ۶ برابر بیشتر از افراد واکسینه شده به بیماری مبتلا می‌شوند و ۱۴ برابر بیشتر فوت می‌کنند.

ضیایی بیان کرد: اگر واکسن بزنیم هم خطر ابتلا کمتر می‌شود و هم خطر موارد شدید و مرگ کمتر خواهد شد؛ همانطور که علی رغم باز شدن مدارس و ضعف در رعایت دستورالعمل های بهداشتی هنوز افزایش چشمگیری برای بیماری نداشتیم.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند عنوان کرد: توصیه ما تزریق واکسن و کامل کردن واکسیناسیون برای افرادی است که نوبت دوم را تزریق کرده اند یا افرادی که واجد شرایط برای نوبت سوم هستند.

او ادامه داد: از طرفی مدارس به صورت فعال بازگشایی شدند که خواهش ما این است علائم دانش آموزان کنترل شود؛ اگر خودشان یا دوستانشان علائمی داشتند به مسئولین بهداشتی مدرسه اطلاع دهند و از حضور در مدرسه اجتناب کنند و برای درمانشان اقدام شود.

ضیایی تصریح کرد: مسئولین مدرسه تأمین موارد بهداشتی از قبیل ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت داشته باشند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.