فرمانده انتظامی مهاباد با هشدار به شهروندان گفت: به هیچ وجه با شماره‌های ناشناس خارج از کشور تماس دوباره نگیرید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد اظهار کرد: اگر با شماره‌ای بین‌المللی با پیش کد‌های ۰۰۳۷۸ و یا ۰۰۹۶۰ که آن را تشخیص نداده اید، با شما تماس گرفته‌اند، مجددا با آن شماره تماس برقرار نکنید، این روش یک کلاهبرداری است و می‌تواند هزینه زیادی برای شهروندان داشته باشد.

توحیدی افزود: در این روش، یک روبوکال یا روبات تماس‌گیرنده روی یک شماره قرار می‌دهند و بعد از یک یا دو بوق، تماس را قطع می‌کنند، این روبات‌ها حتی ممکن است چند بار با یک شماره تماس بگیرند و تا شخصی که تماس از دست رفته را دریافت کرده، ترغیب به برقراری تماس با شماره ناشناس شود.

وی اضافه کرد: در این شیوه از کلاهبرداری مهاجم یکسری شماره‌های ویژه تهیه می‌کند، و از آن‌ها به‌صورت رندوم به شماره‌های سراسر دنیا تماس‌هایی را برقرار و بلافاصله قطع می‌کنند تا یک تماس از دست‌رفته (Missed Call) در گوشی قربانی مشاهده شود.

سرهنگ توحیدی گفت: در صورتی که قربانی به برقراری تماس مجدد با مهاجم اقدام کند، یک پیام ضبط شده برای وی پخش شده و بدون اینکه فرد متوجه باشد درگیر قبوض بالا می‌شود.

این مقام انتظامی همچنین در خصوص شکایت برخی از کاربران اینستاگرام درخصوص حک شدن صفحه‌ی شخصی آنان نیز افزود: در این روش نیز صفحه شخصی فرد مصادره می‌شود و پیام‌هایی برای مخاصبان وی در خصوص تقاضای پول ارسال می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.