کاهش فروش محصولات شیائومی به علت کمبود تراشه

شیائومی به دلیل کمبود تراشه با کاهش فروش محصولاتش در سه ماهه سوم سال جاری میلادی روبه‌رو شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از scmp؛ تلاش شرکت شیائومی برای تبدیل شدن به بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند جهان در سه سال اخیر، به دلیل کاهش فروش محصولات؛ با شکست روبه‌رو شد. به دلیل کمبود جهانی تراشه و تقاضای ضعیف بازار بسیار رقابتی گوشی‌های هوشمند چین، فروش این شرکت کاهش یافت.

وانگ شیانگ، رئیس شیائومی، روز سه شنبه پس از بسته شدن بازار بورس گفت: "کمبود تراشه می‌تواند منجر به تولیدات کمتر از ۱۰ تا ۲۰ میلیون دستگاه شود. ممکن است تولیدات امسال حدود ۱۹۰ میلیون دستگاه باشد که در مقایسه با هدف قبلی این شرکت برای تولید ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند است، کاهش یافته است. تامین ناپایدار قطعات، برنامه ریزی برای تولید را با چالش مواجه می‌کند. "

به گفته وانگ، در حالی که این شرکت پیش‌بینی می‌کرد کمبود تراشه در سه ماهه چهارم همچنان شدید باشد، اما امیدوار بود که این وضعیت زنجیره تامین بتواند در سال آینده بهبود یابد.

فروشگاه شیائومی

کاهش ارزش سهام شیائومی

درآمد شیائومی مستقر در پکن در سه ماهه سوم تنها ۸.۲ درصد افزایش یافت و به ۷۸.۱ میلیارد یوان (۱۲.۲ میلیارد دلار آمریکا) رسید. براساس داده‌های Refinitiv، این میزان کمتر از میانگین تخمین تحلیلگران ۷۹.۲ میلیارد یوان بود. سود خالص در همان دوره ۸۴ درصد کاهش یافت و به ۷۸۸.۶ میلیون یوان رسید که شیائومی آن را به ۳.۵ میلیارد یوان زیان ناشی از سرمایه گذاری در بازار نسبت داد. سهام شیائومی روز سه شنبه در هنگ کنگ ۰.۹۶ درصد کاهش یافت و به ۲۰.۷۰ دلار هنگ کنگ رسید. حجم تولید گوشی‌های هوشمند این شرکت در سه ماهه سوم از ۵۲.۹ میلیون دستگاه در سه ماهه قبل به ۴۳.۹ میلیون دستگاه کاهش یافت، زیرا این شرکت با کمبود قطعات دست و پنجه نرم می‌کند.

وانگ گفت: "به طور کلی، بازار تلفن‌های هوشمند در خارج از چین پایدار هستند. اما تقاضای کلی در بازار گوشی‌های هوشمند چین کاهش یافته است. "

در اوایل این ماه، شیائومی یک برنامه گسترش خرده‌ فروشی در بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان را اعلام کرد. این شرکت ۲۰ هزار فروشگاه خرده فروشی جدید را طی سه سال آینده در سراسر حومه چین راه اندازی خواهد کرد که ۷۰ درصد از بازار داخلی گوشی‌های هوشمند را تشکیل می‌دهند. ابتکار جدید گسترش خرده فروشی این شرکت در مناطق روستایی چین نشان می‌دهد که رقابت در صنعت گوشی‌های هوشمند همچنان شدید است.

طبق داده‌های شرکت تحقیقات بازار Canalys، شیائومی در سه ماهه دوم سال با پشت سر گذاشتن اپل به فروشنده شماره ۲ گوشی‌های هوشمند تبدیل شد اما در سه ماهه سوم با ۱۴ درصد سهم بازار در رتبه سوم قرار گرفت و در رتبه‌بندی جهانی سقوط کرد. شیائومی در حالی به این جایگاه تنزل پیدا کرد که سهم سامسونگ ۲۳ درصد و سهم اپل ۱۵ درصد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.