مدیرجهاد کشاورزی آباده گفت: امسال بیش از۸۰ کیلوگرم زعفران از اراضی زیر کشت این شهرستان برداشت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی امینی مدیر جهاد کشاورزی آباده با بیان اینکه میانگین عملکرد زعفران در شهرستان آباده ۵ کیلوگرم است، گفت: امسال به علت کمبود بارش‌ها عملکرد محصول زعفران ۴۰درصدکاهش داشته و بیش از۸۰ کیلوگرم زعفران از اراضی زیر کشت برداشت شد.

او بیان کرد: مزارع زعفران شهرستان آباده زمینه اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر را به شکل موقت ایجاد کرده است که با توسعه این کشت می‌توان به ایجاد زمینه اشتغال افراد جدید امیدوار بود.

امینی با اشاره به اینکه تولید محصولات کم آب بر و با ارزش از برنامه‌های مورد نظر جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی کشت زعفران و پایش مرتب مزارع از سوی کارشناسان به منظور توصیه اصول تغذیه صحیح مزارع، کنترل به موقع علف‌های هرز و نظارت بر روند حمل پیاز از اهم اقدامات جهاد کشاورزی برای ترغیب زعفران کاران است.

مدیر جهاد کشاورزی  شهرستان آباده با تاکید بر اینکه پیاز زعفران پس از کشت تا هفت سال قابلیت گل دهی بالا دارد، ادامه داد: انتظار می رود با برنامه‌های در دست اجرا از جمله تسهیلات کم بهره ۴ درصدی از طریق صندوق کارآفرینی امید هر ساله شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول در شهرستان آباده باشیم.

 طبق نظر کارشناسان زعفران آباده ازمرغوبیت خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.