پلی استیشن به تبعیض جنسیتی و اخراج غیرقانونی متهم شد

سونی پلی استیشن با شکایت یکی ازکارمندان سابقش به اتهام تبعیض جنسیتی و اخراج غیرقانونی متهم شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل theverge، پلی استیشن با شکایتی مبنی بر تبعیض جنسیتی و اخراج غیرقانونی مواجه شده است. با توجه به جزئیات این دادخواست، تحلیلگر سابق امنیت فناوری اطلاعات، اما ماجو، به دنبال تشکیل یک دادخواست به نمایندگی از زنان دیگری است که ممکن است تحت تأثیر تبعیض جنسیتی پلی استیشن قرار گرفته باشند.

در این دادخواست ادعا شده که سونی محیط کاری را به شکلی ایجاد کرده که در آن علیه کارمندان زن تبعیض قائل می‌شود. همینطور ادعا می‌شود که زنان از ترفیع رتبه محروم شده‌اند و در مقایسه با کارکنان مردی که دارای موقعیت‌های مشابه هستند حقوقی برابر دریافت نمی‌کنند.

این خبر در حالی منتشر شده که کمتر از یک هفته پیش نیز جیم رایان، رئیس پلی‌استیشن، در نامه‌ای نحوه پاسخ شرکت اکتیویژن به رسوایی‌های رابرت کوتیک را محکوم کرد.

سونی پلی استیشن

شکایت اما ماجو علیه سونی، تجربه فعالیت  در شرکت سونی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ به عنوان یک کارمند زن را توصیف می‌کند. ماجو ادعا می‌کند که درخواست و سوالات او در رابطه با ارتقای شغلی مرتبا با پاسخ منفی روبرو می‌شده و به دلیل اصرارش در این زمینه حتی نزول درجه شغلی نیز داشته است.

ماجو همچنین ادعا می‌کند که صحبت‌هایی مغرضانه را در مورد کارمندان زن شنیده است و آن‌ها به طور ضمنی اشاره کرده اند که زنان نسبت به کارمندان مرد احساسی‌تر و غیر حرفه ای‌تر هستند.

ماجو بیانیه‌ای امضا شده را به سونی ارسال کرد که به تعصب جنسیتی احتمالی این شرکت در سال ۲۰۲۱ پرداخته است. ماجو پس از این ماجرا از پلی استیشن اخراج می‌شود و به همین دلیل این شرکت را به اخراج غیرقانونی و ناحق متهم کرده است. ماجو دلیل اخراج شدنش را صحبت در مورد تبعیض علیه زنان می‌داند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار