سردار معروفی گفت:بسیج سیاسی است، اما سیاسی کار و سیاست زده نیست و افکار حزب در او تاثیر گذار نخواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز در مراسم تجدید بیعت و میثاق با ولایت و رزمایش اقتدار بسیجیان استان کرمان که امروز چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ همزمان با پنجمین روز از هفته بسیج که همزمان با سراسر کشور در مصلی امام علی (ع) شهر کرمان با حضور مسئولان و بسیجیان برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و امام راحل (ره) گفت:اجتماع امروز اجتماع و اقتدار بسیج و رئوس نیرو‌های انقلابی است و نیرو‌هایی که مثلث بسیج را در خود قرار دادند و در همه کار‌ها گوش به فرمان رهبری هستند.

سردار معروفی ادامه داد:حضور معنا دار در سراسر کشور امید را در نیرو‌های خودی و جامعه اسلامی در خارج از جغرافیا زنده ، دشمن را متزلزل و خروجی آن عزت و شرف خواهد شد و نشان از حفظ وحدت مردم است.

او افزود: امروز در جامعه اسلامی ، جبهه انصارالله و حزب الله نقش فکری منظومه ما در صحنه نبرد مشهود است و نقش آن برای نابود کردن داعش محسوس است.

سردار معروفی با بیان اینکه اثر بسیج فراتر از جغرافیای ایران است، بیان کرد: رهبری و شهیدان خصوصا حاج قاسم و بسیجیان الگوی جهان اسلام است و آنچه در جامعه اسلامی شاهد هستیم هنر ولایت است که در همه عرصه‌ها مایه عزت و شرف است.

او بیان کرد: منطق بسیج  منطق عاشورا است و بسیجیان فرهنگ عاشورا را بر دفاع مقدس حاکم و نهادینه کردند و با  ۸ سال دفاع مقدس عاشورا تکرار شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: بسیج فرمان امام را که برگرفته از سلسه اهل بیت و جریان عاشورا است عملیاتی می‌کند. بسیج از عاشورا یاد گرفته که محاسبه گر  و محافظه کار نباشد و به دنبال تحولات خود را سپر بلای دین ،انقلاب و ولایت کند و بسیج سیاسی است، اما سیاسی کار و سیاسی زده نیست و افکار حزب در او تاثیر گذار نخواهد بود.

همایش بسیج

او تصریح کرد: بسیجی خود را فدای انقلاب، ملت و رهبری می‌کند و هزینه نمی‌پردازد و حریص نیست، چون تکیه گاه او قرآن و اهل بیت است. نظام فکری بسیج ملجا و تکیه گاه مردم است و به این نگاه می‌کند که کاری کند دشمن جامعه را ناامید نکند.

او الگوی عملی برای بسیج که مورد تایید است شهید حاج قاسم سلیمانی است، بیان داشت: با شناختی از این شجره طیبه بسیج دارم در ۴ کلمه بسیجی را معرفی کنم تندیس اخلاق ادب عرفان و اخلاص میدانم که این بسیج است.

سردار معروفی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات بسیج طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت:  نهضت آب رسانی مرد میدان شهید سلیمانی که به روستا‌های مختلف آبرسانی می کند تشکیل شد، در عرصه جهادی ۳ هزار و ۲۰۰  نیرو داریم و ۵۲۰ هزار بسته معیشتی توزیع و ۱۸۰ واحد مسکونی ساخته و مرمت شدند.

او ادامه داد: در این مدت بسیج ۲۱۸ پروژه آب رسانی را اجراء ، ۱۴۲ مدرسه را احداث و تکمیل،۲هزار چشمه سرویس بهداشتی و حمام ،۲۸ خانه عالم ،۵ هزار و ۵۶۰ پروژه اشتغالزایی، ۲ هزار و ۸۰۰ جهیزیه با کمک کمیته امداد اهداء کرده است.

سردار معروفی دیگر اقدامات بسیج را کشف انبار‌های احتکار‌،اعطای وام، کمک به معتادان، جلسات قرآن ، تشکیل حلقه صالحین،یادواره های شهدا و کمک به واکسیناسیون کرونا  عنوان کرد و افزود: تشکیل گردان‌های مختلف و ایجاد ایست  بازرسی‌های گشت رضویون از فعالیت های نظامی بسیج است.

همایش بسیج

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت:  بسیج اقتدار خود را در عرصه های بین المللی و در حوزه‌های مختلف به نمایش گذاشته و طرفدارانی را دربین آزادگان پیدا کرده است.

او ادامه داد: بسیج مستضعفان را هم در داخل کشور و خارج کشور علیه ظالمان و جهان خواران بسیج کرده است  و در ۸ ساله دفاع مقدس افتخار را دارندکه حتی یک وجب از این خاک را از دست نداده ایم.

امام جمعه کرمان گفت: قدرت سخت بسیج را قایق‌های مجاهدان با مقابله با ناو‌های آمریکا و تحقیر آنها به تصویر کشیده شد و با ذلت و خواری شکست را پذیرفتند و قهرمانان سپاه این افتخار را آفریدند و آمریکا را در مرز‌هایی که با ما فاصله دارد تحقیر کردند.

او ادامه داد: سپاه در عرضه نظامی و علمی درخشیده است و سپاه در بحث اقتصادی نیز وارد عمل شده است و کمک می کند تا عزت مردم با توجه به شرایط حفظ شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار