مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از ارائه خدمات قضایی رایگان به مددجویان تحت حمایت این نهاد خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه مددجویان تحت حمایت این نهاد در صورت وجود دعاوی قضایی و مشکلات حقوقی، به کانون وکلا و یا مرکز مشاوران قوه قضائیه معرفی می‌شوند تا روند پیگیری و حل مسئله به‌صورت قانونی و حقوقی انجام شود گفت : هم‌اکنون ۱۲ وکیل نیکوکار با این نهاد همکاری دارند که در طی سال به مددجویان خدمت می‌کنند و این وکلا علاوه بر پاسخگویی به مددجویان، پرونده‌های قضایی آن‌ها را پذیرفته و تا حصول نتیجه پرونده‌ها را دنبال می‌کنند.


بیشتر بخوانید 


او اضافه کرد: وکلای نیکوکار با ارائه خدمات مشاوره‌ای یا معتضدت قضایی وضعیت پرونده‌های مددجویان را در محاکم قضایی پیگیری می‌کنند.

الهی راد با قدردانی از کانون وکلا به لحاظ تعامل و همکاری خوب با این مجموعه، گفت: کانون وکلا نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد دارند چراکه بسیاری از مددجویان به لحاظ مشکلات اقتصادی موجود توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

او گفت: طی امسال ۱۰۱ مورد خدمات حقوقی به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه‌شده است.

او بابیان اینکه با احقاق حقوق مددجویان به دنبال توانمندسازی این قشر از جامعه هستیم گفت : توانمندسازی مددجویان از مهم‌ترین اولویت‌های کاری در عرصه مسائل حقوقی است که کمک بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

او  به برپایی میز خدمت و ارائه مشاوره‌های حقوقی اشاره کرد و ادامه داد: هم‌اکنون پنج میز خدمت در استان فعال است که طی امسال ۱۰۵ مورد خدمات مشاوره داشتند که با پیگیری ۷ وکیل این پرونده‌ها در حال انجام است.

او بابیان اینکه ارائه خدمات قضایی رایگان به مددجویان جز برنامه‌های این نهاد است گفت : ارائه خدمات آموزشی خانواده و حقوقی به مددجویان می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.