ایجاد یک ابزار هوش مصنوعی به تصویرسازی از چگونگی تاثیر تغییرات آب و هوایی بر روی زمین کمک می‌ کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از techxplore، ابزاری جدید با هوش مصنوعی پیشرفته در تشخیص تصاویر به شما امکان می‌دهد اثرات آینده تغییرات آب و هوایی در هر نقطه از جهان را تجسم کنید. این پروژه با عنوان «این آب و هوا وجود ندارد» به شما توانایی می‌دهد آدرس خانه فعلی یا مقصد سفر مورد علاقه خود را وارد کنید و ببینید که سال‌ها بعد وقتی تغییرات آب و هوایی روی آنها تاثیر بگذارند به چه شکلی خواهند بود.‌

تغییرات آب و هوایی

رویداد‌های آب و هوایی شدید به دلیل تغییرات آب و هوایی در حال حاضر بر گوشه و کنار جهان تأثیر گذاشته است. در پروژه‌ای جداگانه که توسط Carbon Brief اجرا شد، محققان به بررسی بیش از ۳۵۰ تحقیق در مورد روند‌های آب و هوا و ترسیم رویداد‌های شدید آب و هوایی پرداختند. آنها دریافتند که ۷۰ درصد از ۴۰۵ رویداد آب و هوایی شدیدی که مشاهده کردند، از موج گرما در فرانسه گرفته تا طوفان در دریای کارائیب، به دلیل تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت انسان ایجاد شده است.

برج ایفل

پروژه «این آب و هوا وجود ندارد» توسط گروهی از دانشمندان هوش مصنوعی برای افزایش آگاهی در مورد اثرات تغییرات آب و هوا و ارائه یک سری اقدامات مشخص که می‌توان برای کمک به جلوگیری از این تغییرات انجام داد، ساخته شده است.

ساشا لوچونی، محقق فوق دکتری که در میلا کار می‌کند، می‌گوید: "دیدن این تصاویر می‌توانند به نوعی دید ما را نسبت به تغییرات آب و هوایی تغییر دهد تا با کار‌هایی که می‌توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید، آشنا شوید. پس از مشاهده این تصویرسازی می‌توانید آن را برای افزایش آگاهی با دیگران به اشتراک بگذارید."

استفاده از فناوری دیپ فیک در تصویرسازی‌ ها

کار روی این پروژه از سال ۲۰۱۹ شروع شده و در نهایت نتیجه آن در سال ۲۰۲۱ در میان کنفرانس آب و هوا COP۲۶ در گلاسکو منتشر شد. این ایده از فناوری به نام شبکه‌های متخاصم مولد (GAN) الهام گرفته است. GAN‌ها در ابتدا برای ایجاد دیپ فیک، تصاویر جعلی که به طور باورنکردنی واقعی به نظر می‌رسند، استفاده می‌شدند.

تاثیر تغییرات آب و هوایی

این هوش مصنوعی سه حالت سیل زده، آتش سوزی جنگل و مه دود را برای نقاط مختلف تصویرسازی می‌کند که به گفته محققان ایجاد یک تصویر جعلی سیل زده برای یک منطقه سخت‌ترین کار این پروژه بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار