طراحی توربین بادی برای استفاده از انرژی طوفان

یک استارت‌ آپ ژاپنی توربینی بادی طراحی کرده که می‌تواند طوفان را مهار و نیروی آن را به انرژی تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، با توجه به اینکه که دولت‌ها و شرکت‌ها در سطح جهان عجله دارند تا برای کاهش انتشار کربن، از ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر حداکثر استفاده را ببرند، مناطقی که اغلب برای آرایه‌های خورشیدی یا مزارع بادی مناسب نیستند، با پیشرفت‌های فناوری قابل استفاده و بهره برداری شده اند. در ژاپن، استارت‌ آپی به نام Challenergy توربین‌هایی طراحی کرده است که در شرایط نامساعد آب و هوایی کار می‌کند. شرایط‌های شدیدی که معمولا اکثر تاسیسات بادی را تعطیل می‌کند.

در حالی که انرژی‌های تجدیدپذیر به طور کلی سریع‌ترین منبع تولید برق در سطح جهان هستند، در ژاپن بیشتر ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر جدید توسط خورشید تامین می‌شود. در سال‌های اخیر، دولت ژاپن استفاده از انرژی بادی به‌ویژه نیروگاه بادی دریایی را آغاز کرده است.

توربین بادی

اما با توجه به اینکه ژاپن به طور متوسط سالانه ۲۶ طوفان و طوفان‌های استوایی را تجربه می‌کند و هواشناسان می‌گویند که با تغییرات آب و هوایی این طوفان‌ها بیشتر و قدرتمندتر می‌شوند، مسیر توسعه نیروی باد دشوار تلقی می‌شود. اما اختراع این مهندس ژاپنی به نام شیمیزو می‌تواند نیروی مخرب طوفان‌ها را به یک انرژی سودمند برای انسان‌ها تبدیل کند. این اختراع برخلاف توربین‌های معمولی می‌تواند در مقابل باد و باران شدید مقاومت کند. این ویژگی باعث می‌شود که این توربین برای زادگاه این مهندس که ژاپن است و همینطور کشور‌هایی که مرتبا در آن‌ها طوفان رخ می‌دهد مثل چین و ایالات متحده به وسیله‌ای مفید تبدیل شود.

یک طوفان معادل ۵۰ سال انرژی مصرفی ژاپن

مخترع این توربین می‌گوید که یک طوفان به تنهایی می‌تواند برای ۵۰ سال انرژی ژاپن را تامین کند. اگر این توربین بتواند تمام انرژی حاصل از طوفان را دریافت کند آنوقت تنها مشکل، ذخیره این انرژی خواهد بود و می‌توان گفت در شرایط فعلی امکان ذخیره آن وجود ندارد.

آتسوشی شیمیزو که سه سال پس از فاجعه هسته‌ای فوکوشیما در سال ۲۰۱۱ شرکت Challenergy را تأسیس کرد می‌گوید: "یکی از اهداف ما تبدیل طوفان‌ها به نقطه قوت است. اگر بتوانیم تا حدی از انرژی عظیمی که طوفان‌ها به ارمغان می‌آورند استفاده کنیم، می‌توانیم به طوفان‌ها نه به عنوان فاجعه، بلکه به عنوان منبع انرژی نگاه کنیم."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار