سلحشور گفت:کار امداد رسانی و اسکان اضطراری به زلزله زدگان در بخش فین پایان یافت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: کار امداد رسانی و اسکان اضطراری زلزله زدگان در بخش فین پایان یافت اما گروه های امداد و نجات هنوز در منطقه حضور دارند.

سلحشور افزود: چادر و وسایل گرمایشی به اندازه کافی بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

استاندار هرمزگان گفت:کار آواربرداری در روستای گیشان پایان یافته است و آواربرداری در روستای ذرتو نیز امروز پایان می یابد.

مهدی دوستی افزود: ۵ روستا در  زلزله ۱۰۰ درصد تخریب شدند که همزمان با آواربرداری ساخت خانه‌ها نیز آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان  هم در این زمینه گفت: تاکنون افزون بر ۵۰ واحد مسکونی زلزله زدگان بخش فین و سیاهوی بندرعباس آوار برداری انجام شده و همزمان عملیات اجرایی آن نیز شروع شده است.

شهریار نوری زاده افزود: درحال حاضر ۶ نقطه از مناطق سانحه دیده بخش فین و سیاهو ماشین الات راهسازی برای آواربرداری مستقر هستند و حدود ۲۰ اکیپ اجرایی نیز در این مناطق جهت شروع عملیات واحدهای مسکونی حضور دارند.

او گفت: باتوجه به اینکه پرداخت تسهیلات و مصوب شدن در دولت و ابلاغ به بانک ها یک پروسه خاصی را لازم دارد لذا رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشوربه فوریت دستور دادند از محل حساب ۱۰۰ مصالح مورد نیاز را تهیه کنند که هم اکنون مصالح در حال رسیدن به روستاهاست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: تاکنون ارزیابی تمامی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده انجام شده است و از طریق سامانه پایش اطلاعات واحدهای مسکونی وارد سامانه می شود و این کار برای افراد واجد شرایط در پنج نقطه شامل شهر فین، روستای رضوان، روستای سرزه، گهره و سیاهو با هماهنگی با دهیاری ها در دست اقدام است.

انتهای پیام/ا

 

برچسب ها: زلزله ، امداد ونجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.