نشریه اینترسپت در گزارشی اعلام کرد در صورت ورود مجدد آمریکا به توافق هسته ای، بیشتر ایرانی‌ها به پایبندی واشنگتن اعتمادی ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه اینترسپت در گزارشی از عدم اعتماد اکثر ایرانی‌ها به پایبندی آمریکا به برجام خبر داد.

این نشریه در گزارشی نوشت: طبق یک نظرسنجی که در ماه اکتبر از سوی «دانشگاه مریلند» به انجام رسیده، بیشتر پاسخ دهندگان گفته اند باور ندارند که در صورت ورود دوباره آمریکا به توافق هسته ای، این کشور به آن پایبند خواهد ماند و ایرانی‌ها دیدگاهی اندک مطلوب‌تر نسبت به بایدن در برابر ترامپ دارند.

در ادامه این گزارش آمده است: با درگیری‌های منظم میان ایران و آمریکا در آب‌های بین المللی و اتهام زنی آمریکا به ایران مبنی بر اینکه حملات هوایی پهپادی و دیگر حملات به نیرو‌های آمریکایی را در سوریه تسهیل می‌کند، فشار مداومی بر بایدن برای تشدید اوضاع وجود دارد و این سناریو به نفع مخالفان تعامل مجدد با آمریکا در ایران است.

به نوشته این نشریه در ماه نوامبر وزارت خارجه ایران شرایط خود را برای بازگشت به توافق هسته‌ای بیان کرد. در میان این خواسته ها، برداشتن تمامی تحریم‌های اقتصادی بود که بعد از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای وضع شده بود؛ همچنانکه از دیگر شرایط، اعتراف آمریکا به مسئولیت خود در تخریب این توافق و تعهد بایدن به این مسأله که بار دیگر به زیر تعهدات خود نزند.

در بخش دیگری از این گزارش، اینترسپت به مسأله حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق پرداخته است و نوشته: آمریکا همچنان ۲۵۰۰ سرباز در عراق به منظور مهار داعش و حمایت از نیرو‌های عراقی دارد. بایدن گفته است تا پایان ۲۰۲۱ سربازانش دیگر بخشی از این مأموریت جنگی نخواهند بود. بجای آن، آن‌ها به عنوان مستشار برای سربازان عراقی خواهند ماند و به عنوان نیرو‌های واکنش سریع برای فعالیت علیه باقی مانده‌های داعش عمل می‌کنند. پیش بینی می‌شود بیشتر این میزان سربازان تا مدتی نامشخص در عراق باقی بمانند و این مقدار، علاوه بر ۹۰۰ سربازی است که در شمال شرقی سوریه حضور دارند. استقرار این سربازان، پرسش حل نشده بایدن در قبال ایران است. این در حالی است که تهران نیز با کابینه‌ای دیگر در اسرائیل روبروست که خواهان تشدید تنش است و به شکلی آشکار با بایدن در برای اقدامی تهاجمی‌تر در حال لابی کردن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
این یانکی های گاوچران ضعیف کش امریکایی قراداد و امضا سرشان نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
اصلاً به آمذیکا اعتمادی نیست
آمریکا دروغ گو، بدعهد، عهد شکن و جنایتکار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
این خصوصیت امریکا خاص ایران نیست . در تمام دنیا کلاه گشاد در دست و دستکش مخملین در دست دیگر ... و وقتی به نفع خود دید از هر توافقی
جهانی و منطقه ای و کشوری با فریبس کلاه گشاد را بکار میگیرد ..... وبه هر کلمه ای مطابق تفسیر خود خواسته نگاه میکند و ....
در مورد ایران هم با حمایت نوکرهایش همین ایده را دارد
وبا تاسف دولت قبل این کلاه خود بر سر کشید ... بدون اخذ ضمانت هستهای مورد اقتدار ایران را بر هم ریخت
روزی باید انها به محاکمه کشیده شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
بیشتر ایرانیها؟ یعنی هنوز ایرانی هست که خیال کنه آمریکا به توافق هسته‌ای پایبندی داره؟ دیگه آمریکا باید چکار میکرد که همه بفهمند تعهد سرش نمیشه؟
آخرین اخبار