یکی از مقامات کاخ سفید اعلام کرد سیاست‌های در نظر گرفته شده برای غرب آسیا به وزیر دفاع آمریکا ابلاغ شده و او در همین راستا به منطقه سفر می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری هاوار، یکی از مقامات کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که سیاست دولت «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا در خصوص حضور نظامی در خاورمیانه به «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور ابلاغ شده و او در همین راستا راهی منطقه شده است.

او در ادامه افزود: در منطقه در خصوص حضور آمریکا و بازگشت ایران به مذاکرات هسته‌ای سوالات بسیاری مطرح شده است و درباره اعزام سربازان آمریکا به سراسر جهان مدام صحبت می‌شود. واشنگتن در قبال خاورمیانه تعهد دارد و وزیر دفاع نیز خواهان مستقر کردن ده‌ها هزار سرباز در پایگاه‌های خود در منطقه خصوصا عراق و سوریه است.

طبق اعلام وزارت دفاع آمریکا، آستین در سفر خود به امارات و بحرین قصد دارد درباره تقویت همکاری‌های دفاعی و فعالیت‌های ایران در منطقه به رایزنی بپردازد. از سوی دیگر چندی پیش، وزیر دفاع آمریکا گفت‌و‌گویی با بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره ایران داشته است.

این در حالی است که جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اظهاراتی ضمن ابراز نگرانی از تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین و افزایش حجم نیرو‌های روس در این مناطق، گفته است که قرار است لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه با همتای اوکراینی خود در این زمینه دیدار و رایزنی داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار