رییس مرکز بهداشت سنندج با اشاره به بازرسی بهداشتی از ۹۵۴ واحد صنفی در سنندج، گفت: یک هزار و ۶۹۵ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، جهانبخش یوسفی رییس مرکز بهداشت سنندج اظهار داشت: ۲۲ اکیپ گشت مشترک ستادی از ۹۶ واحد صنفی و در بخش نظارت کارشناسان ۸۵۸ واحد مختلف صنفی در گروه‌های چهارگانه شغلی مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت.

او افزود: ۱۸۹ مرکز تهیه و توزیع و عرضه مواد خوراکی و غذای آماده مورد بازرسی قرار گرفت و سه مورد از مواد غذایی تهیه شده در این مراکز برای تایید سلامت نمونه برداری شد.

رییس مرکز بهداشت سنندج اضافه کرد: در جریان این بازرسی‌ها ۱۹ واحد متخلف صنفی به علت عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند.

 یوسفی همچنین از پیگیری ۱۴ مورد اخطاریه صادر شده در گذشته و ۱۱ مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه مردمی ۱۹۰ خبرداد و گفت: نظارت بر برگزاری مسابقات ماشین‌های کلاسیک، نظارت بر برگزاری مجمع عمومی تعاونی مسکن بانک کشاورزی، برگزاری جشن بادبادک‌ها در پارک کودک و تشدید نظارت بر فعالیت تالار‌های مجالس در چهارچوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دیگر فعالیت‌های بازرسان این مرکز بوده است.

او همچنین به روند نظارت‌های انجام شده بر خبازی‌ها و سلامت نان اشاره کرد و افزود: ۱۶ نمونه نان برای تایید سلامت تعیین میزان نمک و عدم استفاده از جوش شیرین نمونه برداری شد.

یوسفی با اشاره به اقدامات کنترلی برای بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج اظهار داشت: در این زمینه ۷۴ مورد نمونه برداری تایید سلامت آب و ۴۴۶ مورد تست کلر سنجی در نقاط مختلف شهر و روستا‌های تابعه این شهرستان انجام و از چشمه‌های حاجی آباد نمونه برداری شد.

او از شهروندان خواست تا با همیاری در مبازره با ویروس کرونا، یکدیگر را برای توسعه واکسیناسیون ترغیب کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار