رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: یک‌هزار و ۲۸۰ مورد بازدید از اصناف و مراکز بین راهی و روستا‌های تابعه انجام و ۶۷۸ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف کشف و بعد از طی مراحل قانونی معدوم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، دکتر جهانبخش یوسفی رییس مرکز بهداشت سنندج اظهار داشت: در ادامه تشدید اقدامات نظارتی بر فعالیت اصناف چهارگانه در سنندج، ۱۹ اکیپ گشت مشترک ستادی از ۱۰۴ صنف بازدید و کارشناسان محیطی هم ۸۵۳ مورد واحد صنفی را مورد بازرسی قرار دارند.

او افزود: این بازدید‌ها ۲۳ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کرده ویک باب رستوران پلمب شد.

رییس مرکز بهداشت سنندج با اشاره به صدور چهار فقره صلاحیت و مجوز فعالیت بهداشتی برای صنوف اضافه کرد: کارشناسان بهداشت محیط این مرکز ۱۸ مورد اخطاریه صادر شده در گذشته و۹ مورد شکایات مردمی از اصناف را پیگیری کردند.

دکتر یوسفی به ادامه روند نظارت‌های ویژه بر فعالیت مرکز تهیه و طبخ و عرضه مواد خوراکی و غذای آماده اشاره کرد و گفت: در همین زمینه ۲۲۳ مورد بازدید از مراکز یاد شده انجام و۹ مورد از موادغذایی برای تایید سلامت نمونه برداری شد.

او نظارت بر برگزاری مناسبت‌های مختلف ملی ۱۳ آبان و مسابقات ورزشی تنیس و کشتی و انتخابی استعداد‌های درخشان بانوان رزمی کار را در چهارچوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سرکشی به انبار پخش مواد غذایی و بازدید از مدارس مقاطع مختلف و مهد‌های کودک و نظارت بر عدم فعالیت تالار‌های برگزاری مراسم را از دیگر فعالیت‌های شبکه بهداشت سنندج اعلام کرد.

رییس شبکه بهداشت سنندج در زمینه اقدامات نظارتی برفعالیت‌های بهبود کیفیت آب شری شهری سنندج گفت: ۷۳ مورد نمونه برداری تایید سلامت آب و ۴۶۴ مورد تست کلرسنجی توسط کارشناسان بهداشت محیط صورت گرفته وهمچنین نمونه برداری از چشمه‌های پارک ۲۸دی، پارک امیریه وچشمه ایستگاه ورزش وسلامت در میدان حجاب و نیز پیگیری شکایت شکستگی فاضلاب در شهرک سپاه و آب استفاده شده برای آبیاری فضای سبز در کوه آبیدر مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت.

دکتر یوسفی درباره نظارت بر سلامت نان نیز اظهار داشت: ۱۷ واحد نان خبازی‌های سنندج در بازدید‌های صورت گرفته جهت تایید سلامت نان از نظر تعیین میزان نمک وعدم استفاده از جوش شیرین مورد نمونه برداری قرارگرفت.

او اظهار کرد: در هفته گذشته ۹۷۸ مورد نمونه‌برداری تست کرونا از بیماران مشکوک در سنندج انجام شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.