مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان از ایجاد شعبه ویژه‌ی بررسی جرایم زیست محیطی در دادگستری این استان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فریبا رضایی مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار داشت: پیگیری‌ها در خصوص استقرار یک شعبه تخصصی رسیدگی به جرائم زیست محیطی با توجه به اهمیت مسائل کشف تخلفات جرائم مربوطه و نقش آن درحفظ منابع زیستی به علاوه صیانت از سلامت و بهداشت عمومی، رسیدگی تخصصی و تسریع در روند بررسی پرونده‌های حقوقی، راه‌اندازی شود.

او افزود: با پیگیری انجام شده این مهم به وقوع پیوست و این دادگاه با هدف افزایش تعامل و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های محیط زیست تشکیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: ایجاد شعبه تخصصی رسیدگی به جرایم زیست محیطی در دادگاه‌های استان گام مؤثری به منظور تسریع در صدور احکام، احقاق حقوق قانونی و ملی زیست محیطی و جلوگیری از وقوع جرم است.

رضایی گفت: توجه ویژه به مقوله حفاظت از محیط زیست بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران و در کنار آن تأکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در دیدار با مسئولان محیط زیست و منابع طبیعی کشور اسفند ماه سال ۱۳۹۳ خورشیدی و توجه ویژه دولت به مقوله محیط زیست بر ضرورت تداوم حمایت‌های قضایی از این حوزه است.

او با قدردانی از مواضع و صدور آرای قاطعانه مراجع قضایی استان کردستان در برابر تخلفات محیط زیستی، تأکید کرد: حمایت و همراهی دادستان استان در ایجاد شعبه تخصصی بررسی تخلفات زیست محیطی، گام موثری در تسریع صدور احکام و کاهش جرایم زیست محیطی و نمونه‌ای ویژه از همکاری‌های دستگاه قضایی و حفاظت محیط زیست استان کردستان بوده و مسلماً گسترش آن در شهرستان‌های استان نیز بهبود وضعیت زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار