نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان و بخش‌های کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص بودجه به سیستان و بلوچستان باید بر اساس وسعت فراوان آن صورت گیرد تا شاهد رفع محرومیت از استان باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان و بخش‌های کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: یکی از دلایل عقب ماندگی سیستان و بلوچستان در بخش زیرساخت‌ها فاصله زیاد بین شهر‌های استان است.

وی افزود: از آنجایی که معیار اختصاص بودجه به شهر‌های استان سیستان و بلوچستان جمعیت است بنابراین با بودجه معمول نمی‌توان کاستی‌های موجود را رفع کرد.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان و بخش‌های کورین و نصرت آباد گفت: لازم است، بودجه‌ای اختصاصی برای محرومیت زدایی به مناطق محروم تخصیص پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه، برخی ادارات مانند حمل و نقل جاده‌ای و اداره راه و شهرسازی در کلیه شهر‌های استان مستقر هستند، بیان کرد: پیشنهاد می‌شود تا با راه اندازی نمایندگی ادارات دولتی در شهرستان‌هایی که فاقد چارت اداری هستند به کاهش مشکلات بپردازیم.

حسین زهی ادامه داد: عدم بهره مندی از نخبگان استان در ساختار‌های کشوری سبب شده تا در بسیاری از شاخص‌ها از استاندارد‌های کشوری عقب باشیم.

وی با اشاره به اینکه بهره مندی از پتانسیل‌ها و ظرفیت نیرو‌های بومی در انتصابات کشوری ضروری است، تصریح کرد: هیچکدام از شهر‌های استان قابلیت تبدیل شدن به مرکز یک استان را ندارند به همین دلیل مخالف تقسیم استان هستم. ر

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.