سومین جشنواره جایزه کتاب استان با معرفی ۹ نویسنده و پنج اثر از برترین‌های کتاب به کار خود پایان داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عابدین خرم استاندار آذربایجانشرقی گفت:انسان‌ها بدون کتاب و کتاب خواندن زندگی را آنگونه که باید سپری نمی‌کنند، هر چیزی تغذیه دارد، تغذیه روح انسان کتاب است و برای مانوس شدن با کتاب نیاز به مطالعه داریم، از سویی تعالی جامعه به این مهم نیاز وافر دارد.

او افزود: امروز درست است همه گوشی بدست شده اند، اما حقیقت مطلب این است که هر شب که بدون مطالعه بخوابیم انگار خواب راحتی نداریم.

او اظهار داشت: اگر می‌خواهید چیزی را به ذهنتان بسپارید حتما مطالعه کنید، با مراجعه به کتاب ضمیر وجودی خود را پر از درک و فهم کرده و همچنین قدر دان کتاب و کتابخوانی باشیم.

علیرضا منادی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن درخواست از استاندار آذربایجانشرقی مبنی بر اینکه فرهنگ کتابخوانی را در استان گسترش دهید، گفت: افتخار داریم که مسلمان هستیم و اولین دستور پیامبر ما نیز خواندن است، اساس آغاز خلقت و بعثت و برانگیختگی پیمبر با خواندن شروع می‌شود، چون حرف اول را دانش می‌زند.

اوافزود: در تبریز و استان خود باید از فرهنگ مان حفاظت کنیم، ما در شهری هستیم که از در و دیوار آن فرهنگ می‌بارد در صد سال اخیر سه علامه آمده که از همگی از تبریز بودند و افتخار بزرگی برای ما هستند.

او خاطر نشان کرد: رنگ فرهنگ استان ما بسیار پر رنگی است، تبریز خواستگاه فرهنگ‌ها و هنر‌های بزرگ است، در عصر انقلاب شعر و شاعری بنام استاد شهریار است.

سید قاسم ناظمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:امیدواریم در جریان فرهنگی کتاب در کشور، موثر باشیم، ما در جامعه‌ای تنفس می‌کنیم که مدیون انقلاب اسلامی است و در میان انقلاب‌هایی که ما آن‌ها را در کتاب‌های تاریخ خواندیم هیچ کدام به اندازه انقلاب اسلامی رهبرانی کتابخوان و اهل فضل نداشته است.

او افزود: امام راحل، مقام معظم رهبری و بزرگان انقلاب ما صاحب تالیفات و کتاب‌های ارزشمند علمی و دقیق هستند که همگی باعث افتخار است، علیرغم اینکه بخش زیر بنایی این انقلاب بشدت فرهنگی است، ولی در جریان‌های اجتماعی، متاسفانه سیاست بر فرهنگ غلبه داشته است.

اواظهار داشت: وضعیت مطالعه در کشور ما با وضعیت مطلوب فاصله فاحشی دارد و برای اینکه به وضع مطلوب برسیم باید قدم‌های زیادی برداشته شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  افزود: تیراژ کتاب ما بشدت افت کرده است و این تیراژ نشانگر اینست که مخاطبان ما از کتاب فاصله گرفته اند و باعث شده نوشتن کتاب از کتاب سازی عقب بماند، فرهنگ نوشتن دستخوش مشکلاتی شده تا جریان تولید کتاب و تولید فکر با موانعی دست به گریبان شود لذا نهاد‌های موثرباید قدمی بردارند.

ناظمی هدف از برگزاری این جشنواره را ارزشیابی کتاب‌های منتشره در استان و دیده شدن کتاب‌های ارزشمند در جامعه برشمرد تا و مخاطبان با رویکردی متفاوت‌تر برخورد کنند.

در پایان مراسم از چندین کتاب دفاع مقدس رونمایی شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کتاب دوست
۰۹:۱۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
بهتر نبود اسامی برگزیدگان رو هم مطرح میکردید؟