مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از آغاز طرح پاییزه کتاب در این استان همزمان با سراسر کشور خبرداد و گفت: در این طرح ۵۳ کتابفروشی استان مشارکت دارند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز در نشست مجازی با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه طرح پاییزه کتاب از امروز آغاز و تا سوم آذر ادامه دارد، اظهار داشت: در شهر‌های کمتر برخوردار از کتابفروشی این طرح تا هشتم آذر به اجرا در می‌آید و مردم می‌توانند با تخفیف کتاب‌های مورد نظر خود را تهیه کنند.

رستمی با اشاره به اینکه سقف مجاز خرید سه میلیون ریال و سقف یارانه خرید برای هر خریدار ۶ میلیون ریال تعیین شده است، اضافه کرد: در طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ خریدار می‌توانند کتاب‌های تالیفی را با یارانه ۲۰ درصدی از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.

او افزود: بیشترین مشارکت کتابفروشی‌ها در طرح پاییزه کتاب سال جاری مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب با ۱۴۵، ۱۱۷ و ۹۴ کتابفروشی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه طرح تابستانه کتاب از ۹ تا ۱۵ مرداد در استان با مشارکت ۵۵ کتابفروشی استان به اجرا درآمد، یادآور شد: استان کردستان در این طرح از لحاظ تعداد و مبلغ فروش کتاب جزو ۱۰ استان برتر کشور بوده است.

رستمی اضافه کرد: ۱۴ میلیارد و ۱۳۴ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۶۴۰ ریال کتاب در این تعداد کتابفروشی در طرح تابستانه کتاب در استان به فروش رسید.

۵۳ کتابفروشی شرکت کننده در طرح پاییزه کتاب شامل کتابفروشی آراس، آرسام، آشتی، آمیار، آینده، احمدی، امام غزالی، پخش کتاب ماد، پیام نو، پیشه وا، چیستا، دانشمند، رها، زانست، زانکو، ژرف اندیشان، ساکا، سراج، شار، شهر کتاب، شیخی، فرهنگسرای هنر و اندیشه، فروشگاه کتاب سلطانی، مولایی، مولوی، نحوی، نشر فرهنگ، هرمس، کاردوخ، کاروان، کتاب زمان، کتاب ژیرا، کتاب سرو سنندج، کتاب شهر، کتاب میدیا، کتاب نالی، کتاب نیشتمان، کتاب هفت، کتابزون، کتابسرای الوان، کتابسرای امید، کتابسرای اندیشه، کتابسرای اندیشه، کتابسرای دانشجو، کتابسرای روشنبیر، کتابسرای سنندج، کتابسرای قلم، کتابسرای نامی، کتابسرای نگاه، کتیبی مانگ است.

مردم استان کردستان در طرح بهارانه کتاب امسال ۱۰ میلیارد و ۸۷۴ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۳۵۱ ریال کتاب خریدند و از این لحاظ جزو چند استان برتر کشور بودند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ بر این اساس کتابفروشی‌ها با شرایط تعیین شده به خریداران کتاب تخفیف می‌دهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.