رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس گفت: تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ در سه حوزه منابع، فرآیند و مصارف قابل بررسی است، که در حوزه فرآیند دچار کاستی هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس در رابطه با آسیب شناسی تبصره‌های ۱۶ و ۱۷ بودجه 1400 گفت: تبصره‌ها در سه حوزه منابع، فرآیند و مصارف قابل بررسی هستند و در حوزه فرآیند دچار کاستی هستیم.

حسینی گفت: در تبصره ۱۸ نسبت به سال قبل تغییری ایجاد کرده ایم، کارگروهی با مسئولیت وزیر امور اقتصاد و دارایی تشکیل شده که در این کارگروه سهم دستگاه‌ها را مشخص کردند، اما قرار بود دستگاه‌ها برنامه هایشان را به گارگروه اعلام کنند، ولی تعدادی از دستگاه‌ها برنامه‌های خود را اعلام نکرده اند.

او ادامه داد: اختلاف نظری بین سازمان برنامه بودجه با وزارت امور اقتصاد دارایی به وجود آمد و سازمان برنامه و بودجه مصوبه‌ای در پرداخت منابع را به موافقت نامه موکول کرد و قرار شد این مصوبه به کمیسیون اقتصادی برود.

حسینی گفت: چند دستگاه قرارداد عاملیت را بسته اند که در مجموع این عوامل باعث شده از ۳۲ هزار میلیارد تومان، ۹ میلیارد تومان به دستگاه‌های اجرایی اختصاص یابد. وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت بیشترین مبلغ دریافت کردند، ولی یک درصد عملکرد نداشته اند، اما در قسمت مصارف هیچ مشکلی نداشته ایم.

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس گفت: تبصره ۱۶ در وام، ازدواج و مسکن و ... قوی بوده است و سازوکار تبصره ۱۸ نسبت به سال قبل تغییر پیدا کرده  اما  ۸ ماهی در این بین از دست رفته است.

او در رابطه با ساز و کار بودجه گفت: سال ۱۴۰۰ را نباید رها کرد و به سوی سال ۱۴۰۱ رفت،  بلکه حدود ۹ هزار میلیارد تومان در خصوص دستگاه‌ها قرار گرفته و وزارت جهاد و صمت ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به حسابشان ریخته شده تا وام‌های تلفیقی بدهند، اما هنوز این کار صورت نگرفته است. در  بسیاری از مواقع اختیار و منابع وجود دارد، اما بروکراسی حاکم مشکل زا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار