همزمان با اولین روز از هفته بزرگداشت بسیج مستضعفین، مراسم گرامیداشت هفته بسیج در دبستان دکتر فانی آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج برگزار شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان صبح امروز در آیین گرامیداشت هفته بسیج که به صورت نمادین در دبستان دکتر فانی ناحیه دو سنندج برگزار شد، با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به خصوص شهدای دانش آموز و فرهنگی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل و مشارکت آحاد مردم، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای حفظ دستاورد‌های انقلاب، بسیج مستضعفین را پایه گذاری کرد و در طول چهار دهه گذشته بسیج در عرصه‌های مختلف، خدمات شایان توجهی را ارائه کرده است.

قربانی با بیان اینکه بسیج یک تفکر است و همه می‌توانند با عضویت در این تشکل، فعالیت داشته باشند، اظهار داشت: بسیج به هیچ گروه و قشر خاصی وابستگی ندارد، حفظ کلیت و دستاورد‌های نظام اسلامی از اهداف بسیج می‌باشد و بسیج به عنوان نیروی کارآمد در همه میدان‌ها حضور دارد، بسیج یک روز در عرصه دفاع مقدس نقش آفرینی کرد، عرصه سازندگی، صنعت دفاعی، انرژی هسته ای، کمک به مردم در زمان زلزله و اخیرا هم کمک به سلامت مردم در زمان کرونا، از دیگر خدمات بسیج می‌باشد.

او در ادامه خطاب به دانش آموزان گفت: در شرایط فعلی شما با درک این واقعیت وظیفه دارید در عرصه‌های علمی، معنوی، اخلاقی و دینی حضور موثر داشته باشید.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از کسب رتبه اول کشوری کردستان در المپیاد نانو و درخشش دانش آموزان استان در دوازدهمین دوره المپیاد نانو خبر داد و اظهار داشت: امروز متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، دانش آموزان باید در راستای توانمندی خود، مهارت آموزی و تقویت بصیرت تلاش نموده از دستاورد‌های انقلاب اسلامی صیانت نمایند.

نواخته شدن زنگ هفته بسیج در مدارس کردستان

 فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در ادامه این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و تبریک هفته بسیج، از بسیج به عنوان یک تفکر و مکتب نام برد که از اندیشته والای امام راحل برگرفته شده است.

صادق حسینی با اشاره به نقش آفرینی بسیج در عرصه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس گفت: دانش آموزان بسیجی در دوران دفاع مقدس همزمان در دو جبهه حضور موثر داشتند، علاوه بر دفاع از کیان نظام اسلامی و جنگ با دشمن در کلاس درس جبهه نیز حضور داشتند.

او جهاد علمی و تبیین را دو وظیفه دانش آموزان در شرایط کنونی عنوان کرد و با بیان اینکه راه پیشرفت کشور، رسیدن به مدارج علمی است، اظهار داشت: اگر از نظر علمی و معرفتی در درجه بالا قرار بگیرید، در همه امور پیشرفت خواهید کرد.

 فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بسیج را یک حرکت فرهنگی و کارکرد آن را فرهنگی دانست و با اشاره به تلاش دشمنان برای دور کردن نسل جوان از فرهنگ غنی اسلام گفت: دانش آموزان باید خود را در مقابل آسیب‌های اجتماعی تقویت نموده و واکسینه نمایند.

حسینی جنگ امروز را جنگ عقیدتی عنوان کرد و با بیان اینکه دیروز دشمن از طریق حمله نظامی در صدد وارد کردن ضربه بود و امروز دشمن مسائل عقیدتی را هدف قرار داده است، تصریح کرد: ما باید ساختار اعتقادی و فرهنگی خود را قوی نماییم تا در مقابل دشمن پیروز شویم.

او با اشاره به شهادت شهیده فاطمه اسدی به دست مزدوران و دشمنان نظام و تفحص و تشییع این شهیده والامقام، گفت: شهادت و تکریم این شهیده، یک جریان فرهنگی در جامعه راه انداخت که موجب عزت شد.

گفتنی است در ادامه این مراسم از فرماندهان برتر واحد بسیج آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج با اهدای لوح سپاس تقدیر و در پایان زنگ بسیج نواخته شد.

۵ آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ است؛ بیست و نهم آبان تا پنجم آذرماه به نام هفته بسیج نامگذاری شده‌است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.