نویسنده دفاع مقدس گفت: کهگیلویه و بویر احمد به نسبت جمعیت رتبه نخست حضور بسیجیان در دفاع مقدس را داراست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرهنگ فتحعلی بزرگمهر نژاد نویسنده دفاع مقدس گفت: حضور بیش از ۳۳ هزار رزمنده از گروه‌های مختلف مردمی از استان کهگیلویه و بویراحمد در جبهه‌های ۸ سال دوران دفاع مقدس باعث شد که مردم این استان به نسبت جمعیت در کشور رتبه اول حضور در جبهه‌ها را به خود اختصاص دهند.

او افزود: در سال‌های نخست دوران دفاع مقدس داوطلبان و رزمندگان کهگیلویه و بویراحمدی به همراه رزمندگان استان‌های فارس و بوشهر در قالب قرارگاه نوح به جبهه‌ها اعزام می‌شدند.

بزرگمهر نژاد با بیان اینکه رزمندگان استان در سال ۶۴ در لشکر ۲۵ کربلا قرار گرفتند، اضافه کرد: در سال ۶۵ تیپ ۴۸ فتح تشکیل و اعزام نیرو از کهگیلویه و بویراحمد به جبهه‌ها به صورت مستقیم و منسجم انجام شد.

او ادامه داد: رزمندگان کهگیلویه و بویراحمدی با حضور در عملیات‌های فتح المبین، کربلای ۵، والفجر هشت، پد خندق و ده‌ها عملیات دفاع مقدس خاطره‌های ماندگاری را برای خود رقم زدند که در تاریخ سراسر افتخار مردم این استان برای همیشه ماندگار شد.

کهگیلویه و بویراحمد هزار ۸۸۵ شهید به اسلام و انقلاب تقدیم کرد و ۱۳ هزار جانباز ۳۱۷ آزاده از افتخارات استانی است که در دفاع مقدس پیشگام شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.