مدیر کل دفتر روستایی استانداری بوشهر با اشاره به اجرای ۶۰ طرح بوم‌گردی در روستا‌های استان گفت: امیدواریم با پایان همه‌گیری کرونا شاهد رونق گردشگری روستایی باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پرویز شعبانی مدیر کل دفتر روستایی استانداری بوشهر در نشست با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اختلافات مربوط به پرداخت عوارض تفکیک، تغییر کاربری و الحاق فرایند انتخاب روستا‌ها و روال انعقاد قرارداد و تخصیص سهمیه قیر رایگان به دهیاری‌ها و نحوه قیمت گذاری زمین متعلق به بنیاد مسکن در روستا‌ها از مواردی است که امیدواریم با تعامل بیشتر و شفاف‌سازی قوانین و وظایف مربوط به هر دو نهاد به‌عنوان متولی اصلی و تخصصی امور روستاها، گام‌های سازنده‌ای در پیشرفت و آبادانی و توسعه روستا‌های استان برداشته شود.

او افزود: طرح‌های عمرانی در ۳۶۷ روستای دارای دهیاری و همچنین سایر روستا‌ها به شکل مطلوب انجام گرفته است.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری بوشهر از اجرای ۶۰ طرح بوم‌گردی در روستا‌های استان خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم با پایان همه‌گیری کرونا شاهد ورود گردشگران به روستا‌های استان و رونق گردشگری روستایی باشیم.

علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر نیز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت طرح‌های عمران روستایی و بهسازی و مقاوم سازی اماکن مسکونی در روستا‌های استان بوشهر بر آمادگی بنیاد مسکن برای همکاری با مجموعه امور روستایی و شورا‌های استانداری با هدف هماهنگی بیشتر و هم افزایی در انجام وظایف و رعایت توازن منطقه‌ای در اجرای طرح‌ها و توسعه روستایی تاکید کرد.


بیشتر بخوانید


در این نشست پیشنهاد مشارکت ۶۰ به ٤٠ برای اجرای طرح مشترک دهیاری و بنیاد مسکن از محل قیر رایگان مطرح  شد تا از این راه مشارکت مطلوب‌تری با هدف کاهش فشار مالی بر دهیاری‌ها در اجرای طرح‌های مشترک از محل قیر رایگان ایجاد شود.

در ادامه ضمن اعلام موافقت اعضا به منظور هماهنگی بیش از پیش در انجام وظایف، مقرر شد برای تنظیم و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با هماهنگی معاون امور عمرانی استاندار اقدام و موضوع وام‌های روستایی در نشست مشترک با بانک‌های عامل نیز به ریاست معاون امور عمرانی استاندار به صورت مستمر برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.