مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری بوشهر گفت: دهیاری‌های استان در ۶ سطح درجه بندی شدند و ساختار سازمانی آن‌ها متناسب با درجه هر دهیاری ابلاغ شد.

ساختار سازمانی دهیاری‌های بوشهر ابلاغ شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فاطمه دهقانی مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری بوشهربیان کرد: در اجرای ماده (۲) اصلاحیه آئین‌نامه استخدامی دهیاری‌های کشور، مصوبه شهریور ۱۳۹۸ هیأت وزیران، مبنی بر تهیه و ابلاغ ساختار سازمانی دهیاری‌های کشور متناسب با درجه هر دهیاری و با توجه به ضرورت تثبیت جایگاه دهیاران به عنوان مدیران ارشد روستایی و نیاز دهیاری‌ها به نیروی انسانی متخصص، این ساختار متناسب با درجه هر دهیاری از سوی وزارت کشور تهیه و ابلاغ شد.

او افزود: دهیاری‌های استان بر اساس شاخص‌هایی همچون درآمد، وسعت، جمعیت، مرکزیت دهستان و یا بخش و همچنین دارا بودن ظرفیت گردشگری به درجات یک تا شش، درجه بندی می‌شوند که ساختار ابلاغی نیز متناسب با درجه هر دهیاری تهیه و تدوین شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری بوشهر ادامه داد: بر این اساس به دهیاری‌های درجه ۱ و ۲، حداکثر ۶ پست مشترک، به دهیاری‌های درجه ۳ و ۴، حداکثر ۹ پست مشترک و به دهیاری‌های درجه ۵ و ۶، حداکثر ۱۱ پست مشترک یا مستقل تخصیص خواهد یافت؛ همچنین در صورتی که دهیاری پایگاه آتش‌نشانی داشته باشد، حداکثر ۴ پست دیگر برای پایگاه مربوط تخصیص خواهد یافت.

دهقانی گفت: ۳۶۷ روستا در استان بوشهری دهیاری دارند، که از این تعداد ۱۴ دهیاری درجه ۱، ۹۰ دهیاری درجه ۲، ۱۱۰ دهیاری درجه ۳، ۷۳ دهیاری درجه ۴، ۵۰ دهیاری درجه ۵ و ۳۰ دهیاری درجه ۶ هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.