مقامات کانادایی اعلام کردند انتظار می‌رود ظرف روز‌های آینده شمار افراد جان باخته بر اثر سیل و رانش زمین افزایش یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات کانادایی در برخی از نقاط این کشور حالت فوق العاده اعلام کردند.

این گزارش می‌افزاید مقامات استان بریتیش کلمبیای کانادا بعد از جاری شدن سیل که بسیاری از شهر‌های این استان را تحت تاثیر قرار داد و به تخلیه هزاران نفر منجر شد، در این استان حالت فوق العاده اعلام کردند.

دولت کانادا اعلام کرده ارتش را برای کمک به سیل زدگان اعزام کرده است. جان هورگان، نخست وزیر بریتیش کلمبیا بعد از بارندگی‌های شدیدی که روز یکشنبه و دوشنبه روی داد و به رانش زمین و جاری شدن سیل و مرگ دست کم یک نفر منجر شد، در این استان حالت فوق العاده اعلام کرد. پلیس کانادا نیز در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد چهار نفر بر اثر رانش زمین ناپدید شده‌اند.

هورگان ضمن ابراز تاسف اعلام کرد: ”متاسفانه انتظار می‌رود ما مرگ افراد بیشتری را در روز‌های آینده اعلام کنیم“.

بعد از گرمای شدید و مرگبار تابستان امسال در منطقه، هورگان هشدار داد: ”این رویداد‌ها به طور مرتب بر اثر تاثیرات تغییرات آب و هوایی که ناشی از عملکرد انسان است، افزایش می‌یابند“.

هدف از اعلام حالت فوق العاده امکان برقرار کردن هر چه سریع‌تر دسترسی به بزرگراه‌هاست که از چند روز پیش بسته شده اند و این امر به اختلال در شبکه‌های تدارکاتی منجر شده است. این بارندگی‌ها همچنین به وقفه در خدمات راه آهن در بندر ونکوور منجر شده است. توصیه شده است از سفر و جا به جایی‌ها خودداری شود تا به ارسال کالا‌های اساسی و خدمات پزشکی و فوری اولویت داده شود. این تدبیر به مدت ۱۴ روز اعلام شده است و ممکن است تمدید شود.

ساعاتی پیش دولت کانادا اعلام کرد: ”نیروی پشتیبانی هوایی نیرو‌های کانادا به منظور کمک به عملیات تخلیه، پشتیبانی از راه‌های تدارکاتی و حفاظت از ساکنان در مقابل سیل و رانش زمین“ در این مناطق مستقر می‌شوند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا با تصریح بر این که هزاران نظامی ممکن است برای کمک رسانی مستقر شوند، اعلام کرد: ”صد‌ها نفر از اعضای نیرو‌های مسلح کانادا برای کمک رسانی در راه هستند“.

ترودو، همچنین وعده داد بعد از ”رویداد‌های آب و هوایی شدید“، دولت ”برای پاکسازی و بازسازی حضور خواهد داشت“.

پیش‌تر در این هفته چند فروند بالگرد برای نجات ۳۰۰ راننده خودرو که بر اثر رانش زمین گرفتار شده بودند، اعزام شدند. مقامات شهر ابوتسفورد، واقع در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب شرق ونکوور، شامگاه سه شنبه بخشی از ۱۶۲ هزار نفر ساکنان این شهر را ترغیب کرده بودند به علت احتمال خرابی یک ایستگاه پمپاژ فورا منطقه را تخلیه کنند. روز پیش از آن نیز هفت هزار نفر از ساکنان شهر مریت (Merritt) واقع در ۳۰۰ کیلومتری شمال شرق ونکوور تخلیه شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار