سیل و طوفان شدید در منطقه بریتیش کلمبیا کانادا ۷ هزار نفر را آواره کرده و موجب کشته شدن یک زن و ۲ مفقودی شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، طوفان و سیل شدید در کانادا حداقل یک نفر را کشته و باعث مفقود شدن دو تن دیگر شده است. همچنین این طوفان جاده‌ها و خطوط راه‌آهن در اطراف ونکوور را قطع کرد.

بارندگی در سراسر استان بریتیش کلمبیا منجر به جاری شدن سیل و رانش زمین شده و راه‌ها را بسته است، همچنین جاری شدن سیل و طغیان جوی آبی که به رودخانه تبدیل شده مقامات این استان را بر آن داشت تا هزاران نفر از مردم آن را تخلیه کنند.

بیش از هفت هزار نفر از ساکنان شهر مریت که ۲۰۰ کیلومتر با ونکوور فصله دارد موفق شدند خانه‌های خود را ترک کرده و از سیل نجات پیدا کنند، اما مقامات این شهر اعلام کردند همچنان بسیاری از اهالی این شهر در خانه‌های خود گیر کرده و نتوانسته‌اند، فرار کنند.

شب گذشته نیز خبرگزاری فرانسه گزارش داد دسترسی بسیاری از ساکنان به آب لوله کشی به دلیل آبگرفتگی دو پل و از کارافتادن تصفیه خانه فاضلاب قطع شده است. به گفته مقامات محلی، ۸۰ تا ۱۰۰ خودرو از شب گذشته بر اثر رانش زمین در بزرگراهی در ۱۰۰ کیلومتری شرق ونکوور گیر افتاده اند. تیم‌های امداد و نجات، آتش نشانی و نیرو‌های پلیس برای نجات افراد گرفتار شده در این خودرو‌ها بسیج شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار