با وقوع یک طوفان شدید در شمال کالیفرنیا و بارش سیل آسای باران، برق بیشتر مناطق این ایالت قطع شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وقوع طوفان سهمگین در ایالت کالیفرنیا باعث قطعی گسترده برق در مناطق مختلف این ایالت شد. 

مارک چنارد، کارشناس مرکز هواشناسی ملی آمریکا در این رابطه گفت: انتظار می‌رود بارش‌ها در سواحل غربی تا ۲۵ سانتی متر برسد. در روز‌های آینده باید منتظر جاری شدن سیل از سمت شمال کالیفرنیا به مناطق جنوبی باشیم.

تغییرات آب و هوایی همراه با خطرات ناشی از آنش سوزی‌های فصلی این روز‌ها به شدت منطقه کالیفرنیای آمریکا را تهدید می‌کند. بیشتر مناطق در کالیفرنیا در خشکسالی شدید به سر می‌برند. خشکی زمین و پوشش گیاهی خطرات آتش سوزی‌های موسمی و نیز باران‌های سیل آسا را چندین برابر کرده است.

چنارد در ادامه تصریح کرد: کالیفرنیا منطقه‌ای است که سیل در آن سریعتر جاری می‌شود. اینجا پوشش گیاهی تقریبا از بین رفته است و خطرات زیادی برای ساکنان وجود دارد. در برخی مناطق بیش از ۵۷۰ هزار هکتار از زمین‌های نوادا در شمال شرقی سانفرانسیسکو در آتش سوزی از بین رفته است. این دومین آتش سوزی بزرگ در تاریخ آمریکاست که تا به حال به ثبت رسیده است.

وزش شدید باد در مناطقی از سانفرانسیسکو موجب شده تا بخش زیادی از ساکنان این منطقه در تاریکی کامل به سر ببرند. همچنین جا به جایی خودرو‌ها در مسیر سیل موجب شده بسیاری از راه‌های ارتباطی مسدود شود.

پیش بینی شده در روز‌های آینده علی رغم تداوم بارش باران موجی از سرما وارد کالیفرنیا شود. هم اینک این ایالت با یک فاجعه بزرگ طبیعی مواجه است. با این حال، مقامات محلی و دولت فدرال تاکنون هیچ اقدامی برای رفع مشکلات ساکنان این ایالت انجام نداده اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
کالیفرنیا یکی از چهار قطب اقتصادی آمریکاست
آخرین اخبار