رئیس حوزه قضایی زرند گفت: صنعتی شدن زرند و به دنبال آن حضور چشمگیر مهاجران، سبب رشد فزاینده قیمت زمین و مسکن در این شهرستان شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه فوق العاده شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان زرند با موضوع پیشگیری از تغییر کاربری اراضی باغی و زراعی با حضور اعضا در محل دادگستری زرند برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام محمدی رئیس حوزه قضایی زرند و رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال این شهرستان ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه با اعلام اینکه حفظ حقوق بیت المال یکی از اصول بنیادین نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود، گفت: خط مشی این شورا اجرای دقیق قوانین است؛ چرا که در سایه قانون مداری و اجرای قوانین است که می‌توان امید به تحقق عدالت در جامعه داشت.

حجت الاسلام محمدی افزود: یکی از موضوعات مدنظر شورای حفظ حقوق بیت المال موضوع پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی باغی و زراعی و تصرف غیر قانونی اراضی ملی و دولتی است.

او به قیمت املاک در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: به لحاظ صنعتی شدن شهرستان زرند شاهد حضور مهاجرانی از شهرستان‌های دیگر به زرند هستیم که این موضوع یکی از عوامل رشد فزاینده قیمت زمین و مسکن در شهرستان است.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: رشد قیمت‌ها باعث ورود افراد سودجو و فرصت طلب به حوزه املاک می‌شود که در پی کسب منافع خود ناگزیر به استفاده از هر ترفندی برای اقناع مردم هستند.

حجت الاسلام محمدی افزود: افراد سود جو و فرصت طلب در بازار متلاطم املاک این شهرستان با هدف سوءاستفاده از مردم ناآگاه مبادرت به فروش زمین‌های کشاورزی حاشیه شهر و روستا‌ها به مردم با قیمت‌های نجومی با قول‌های واهی مبنی بر امکان تغییر کاربری کرده اند.

او تصریح کرد: همه باید تابع قانون باشند و از هر عملی که موجب تخریب و تعرض به باغات و زمین‌های کشاورزی می‌شود، پرهیز کنند.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: مراجع مسئول نیز باید نسبت به صیانت از بیت المال حساسیت خاصی داشته باشند و با اشراف کامل بر قوانین و مسئولیت‌های خود اجازه ندهند حقوق مردم و اموال عمومی مورد تعرض سودجویان واقع شود و با رسیدگی عاجل و برخورد قانونی فرصت غارت اموال مردم را از آن‌ها سلب کنند.

او گفت: پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز و ساخت و ساز‌های غیر قانونی در زمین‌های باغی و زراعی نباید صرفا وظیفه دولتی قلمداد شود؛ بلکه همگی بایستی نسبت به این موضوع حساس باشیم و گزارش‌های لازم را به دستگاه‌های مربوطه اعلام کنیم.

رئیس حوزه قضایی زرند خطاب به شهروندان افزود: قبل از خرید اراضی به ویژه در حاشیه شهر و روستا‌ها با دقت استعلامات لازم را از مراجع ذیصلاح از جمله جهاد کشاورزی، شهرداری، دهیاری و ... اخذ کنند.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: با توجه به شرایط حاکم بر شهرستان و قوانین حاضر امکان هیچ گونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی حتی در زمین‌های زراعی فاقد درخت و کشت و کار وجود ندارد.

انتهای پیام/ب

رسول سیف الدینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.