ورشو ضمن متهم کردن بلاروس به دامن زدن به بحران مرزی، یکصد مهاجری که قصد عبور از مرز بلاروس را داشتند، بازداشت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بانکوک پست، ارتش لهستان امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که گروهی متشکل از ۱۰۰ مهاجر را که در طول شب از مرز بلاروس با این کشور عبور کرده بودند، بازداشت و نیرو‌های بلاروس را به رهبری این عملیات متهم کرد.

وزارت دفاع لهستان در این خصوص گفت: نیرو‌های بلاروس ابتدا شناسایی مهاجران را انجام داده و به احتمال زیاد به سیم خاردار موجود در مرز برای عبور مهاجران آسیب رسانده اند.

در بیانیه وزارت دفاع لهستان آمده است: «مأموران بلاروس‌ مهاجران را مجبور کردند به سمت سربازان لهستانی سنگ پرتاب کنند تا حواس آن‌ها پرت شود. تلاش برای عبور از مرز چند صد متر دورتر انجام شد.» لهستان مدعی شده است که نیرو‌های ویژه بلاروس حمله دیروز را رهبری کردند.

این در حالی است که با بالاگرفتن تنش‌ها در مرز بلاروس و لهستان، گروه هفت از بلاروس خواسته تا فورا به بحران مهاجران پایان دهد. در این میان، کرملین نیز از اروپا خواست که مشکلات مربوط به مسائل اوکراین و بلاروس را به روسیه نسبت ندهد.

اتحادیه اروپا بلاروس را متهم به مهندسی این بحران کرده است. مینسک و متحد اصلی آن روسیه این اتهامات را رد کرده و از اتحادیه اروپا به دلیل عدم پذیرش مهاجرانی که قصد عبور از آن را دارند، انتقاد کرده اند.

طی ماه‌های گذشته، هزاران مهاجر که اکثرشان از خاورمیانه هستند تلاش کردند تا با عبور از بلاروس وارد لیتوانی، لهستان یا لتونی شوند. ازدحام مهاجران در مناطق مرزی، مشکلات فراوانی را برای لهستان و بلاروس به بار آورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار