مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۱۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی خراسان رضوی با موضوع کودک آزاری صورت گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۱۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی خراسان رضوی با موضوع کودک آزاری صورت گرفته که بیش از سه چهارم آن‌ها با موضوع غفلت و مسامحه بوده است که نشان از ناآگاهی والدین نسبت به تعاریف و حقوق کودک دارد، شناسایی و رسیدگی به نیاز‌ها و اولویت‌های کودک باید به صورت جامع، همه جانبه و با وحدت نظر میان متولیان پیگیری شود.

او افزود: یکی از مشکلات موجود در مواجهه با کودک، حقوق و مسایل مربوط به آن نگاه هر دستگاه و مجموعه به صورت انفرادی و تک بعدی به کودک است به عنوان مثال نگاه به نیاز کودک صرفا از یک جنبه به خصوص مانند خانواده، آموزش، نیاز‌های عاطفی راهگشا نیست.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: کار در حوزه کودک با توجه به پیچیدگی موجود در کودک و ابعاد متعدد و ضروری نیاز‌های وی باید به صورت همه جانبه و به دور از هرگونه نگاه تک بعدی دیده شود.

فیروزی با اشاره به راه اندازی این کلینیک توسط شبکه سازمان مردم نهاد مراکز غیرانتفاعی شبه خانواده خراسان رضوی بیان کرد: حضور و فعالیت شبکه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه کودک می‌تواند علاوه بر پیگیری حقوق حقه کودکان، خلاء موجود در حوزه آموزش و آگاهی سازی را هم پرکند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: هم اکنون ۹۲مرکز با عنوان "خانه فرزندان" در خراسان رضوی فعالیت دارد که حدود ۲ هزار کودک را در خود جای داده است که تلاش شده در این مراکز به ابعاد متفاوت زندگی این کودکان رسیدگی شود.


قاسمعلی خدابنده مديرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم با اشاره به این که حقوق کودکان حتی در قبل از تولد و دوران جنینی باید موردتوجه والدین و خانواده‌ها قرار گیرد گفت: هر کودک حق دارد در فضا و محیط خانواده در فضایی مملو از خوشبختی و آرامش رشد و تربیت یابد.

او افزود: در حوزه آموزش با توجه عالی به اصل عدالت محوری طی چهاردهه گذشته از انقلاب اسلامی تلاش‌های موفقیت آمیزی انجام شده و موفقیت فراوانی در برخورداری از آموزش در مناطق مختلف کشور رقم خورده است.

مديرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه آموزش با چند دسته از کودکان مواجه هستیم که عبارتند از کودکان عادی، کودکان دارای معلولیت، کودکان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، کودکان بازمانده از تحصیل و در هر یک از این بخش‌ها تلاش‌های فراوان و شایسته‌ای برای قرارگرفتن کودکان زیر پوشش آموزش و برخورداری از تعلیم و تربیت انجام شده است.

خدابنده با نگران‌کننده دانستن شمار کودکان بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی بدون ذکر آمار بیان کرد: در حال حاضر ۵۲۰ مدرسه عشایری و ۴۵۰ آموزشگاه شبانه‌روزی در استان در کنار مدارس عادی و استثنایی در زمینه تحصیل دانش آموزان مناطق دور افتاده فعالیت می‌کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.