مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تاکنون بیشترین تعداد تماس با سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در خراسان رضوی مربوط به بحران‌های خانوادگی بوده است.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در مدت زمان گذشته از امسال تاکنون بیشترین تعداد تماس با سامانه  ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در خراسان رضوی مربوط به بحران‌های خانوادگی بوده است به این ترتیب که  ۱۱ هزار و ۵۳۵ تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی-بهزیستی خراسان رضوی گرفته شده است که گزارش کودک آزاری با هزار و ۸۶۶ مورد در صدر و دارای رتبه نخست تماس های مردمی است که نشان از رشد آگاهی عموم مردم نسبت به ضرورت گزارش این موارد دارد.

او افزود: همچنین اختلافات خانوادگی با هزار و ۴۷۰ تماس و همسرآزاری با ۹۶۱ تماس رتبه‌های دوم و سوم بیشترین تماس ها با اورژانس اجتماعی خراسان رضوی را داشته اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون ۲۰ شهرستان استان دارای پایگاه اورژانس اجتماعی هستند و برای ایجاد پایگاه در سایر شهرستان‌ها نیز اقدامات و تلاشها به مرور انجام می‌شود.

فیروزی بیان کرد: فعالیت مجموعه اورژانس اجتماعی از سال ۱۳۷۸ در این استان آغاز شده است و در حال حاضر تمامی ۲۰ شهرستان استان که دارای پایگاه اورژانس اجتماعی هستند دارای خدمات خوابگاهی و امکان نگهداری فرد آسیب‌دیده حداقل برای ۲۴ ساعت هستند.

او تصریح کرد: با توجه به بعد مسافت و احتمال وقوع و گزارش آسیب در طول ۲۴ ساعت علاوه بر خدمات سرپایی، ارائه خدمات خوابگاهی برای رسیدن به زمان مطلوب برای اعزام فرد آسیب دیده به مراکز بهزیستی کمک فراوانی به مددکاران اجتماعی می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: این مراکز خوابگاهی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در تامین امنیت و تضمین سلامت فرد آسیب‌دیده داشته باشد که از این حیث خراسان رضوی رتبه نخست را در کشور دارد.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.