استاندار خراسان جنوبی با اختصاص ۵ تبلت هوشمند به مدارس مجری طرح آبا از سوی استانداری خراسان جنوبی موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ملانوری استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان که در سالن ایثارگران مجتمع آموزشی رفاهی فرهنگیان استان برگزار شد گفت: باید درحوزه‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی به گونه‌ای عمل کنیم که همه دستگاه ها خود را در فرایند تعلیم و تربیت مسئول دانسته و مشارکت کنند.

او با بیان این که هیچ فردی نباید از آموزش دور بماند و باید بازمدندگان از تحصیل شناسایی و جذب شوند، افزود: با بازگشایی مدارس، معلمان باید با آمادگی تمام و پیوست فرهنگی وارد کلاس درس شوند، چرا که آموزش به روش غیر حضوری باعث شده دانش آموزان مهارت‌های اجتماعی را به خوبی فرا نگیرند.

ملانوری بر آسیب شناسی اجتماعی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی پساکرونا تأکید کرد و ادامه داد: تعامل، هم افزایی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی اعم از دولتی و غیر دولتی با مجموعه آموزش و پرورش استان ضرورتی عینی است، زیرا تنها حوزه‌ای است که با همه آحاد جامعه تعامل و سرو کار داشته و یکی از مراجع فرهنگ ساز و تأثیر گذار است.

استاندار خراسان جنوبی خطاب به خادمین نظام تعلیم و تربیت در بهارستان علم و ادب، بیان کرد: شما باید برنامه‌ها و طرح‌های متنوع آموزشی، پرورشی و تربیتی را تهیه و تدوین کرده و برای دستگاه‌های مختلف مسئولیت سازی کرده و هر طرح را مرتبط و مناسب با وظیفه و نوع خدمات، برای دستگاه اجرایی مربوطه ارسال کنید تا در جلسات شورا، تصمیم سازی و دستگاه‌ها مکلف به اجرای مصوبه شوند.

همچنین در این جلسه استاندار خراسان جنوبی با اختصاص ۵ تبلت هوشمند به مدارس مجری طرح آبا در استان از سوی استانداری خراسان جنوبی موافقت کرد.

نیاز ۲۴۰ میلیون تومانی طرح امن سازی زیر ساخت‌های حیاتی در قبال حملات سایبری

واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت صرف زمان حداکثر سه روز در هفته به مدت ۶ ساعت به صورت فوق برنامه و حداکثر ۱۲۰ ساعت برای هر دانش‌آموز، گفت: از درآمد‌های حاصل از اجرای طرح‌های خوداتکایی برای ارتقای سطح کمی و کیفی امور آموزشی و رفاهی مدارس شبانه‌روزی استفاده می‌شود.

او افزود: اجرای طرح مهارت آموزی در ۷۱ دبیرستان شبانه روزی استان و پوشش ۹۰ درصدی دبیرستان‌های شبانه روزی دوره اول و ۵۰ درصدی دبیرستان‌های شبانه روزی دوره دوم متوسطه نظری، نیازمند ۷۱۰ میلیون تومان است.

واقعی اجرای طرح امن سازی زیر ساخت‌های حیاتی در قبال حملات سایبری توسط شرکت‌های دارای مجوز از مرکز افتا را در مدارس ضروری دانست و تأکید کرد: برای اجرای طرح امن سازی زیر ساخت‌های حیاتی در قبال حملات سایبری درمدارس، اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیون تومان مورد نیاز است که با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تأمین و هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.