جزیره مثلثی شکل ایستر در اقیانوس آرام که به جزیره رستاخیز نیز معروف است، قدمت تاریخی اش به هزاره اول بعد از میلاد برمی گردد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ashariealjadid، عجیب‌ترین جزیره جهان «ایستر» یا «رستاخیز» در اقیانوس آرام قرار دارد و به دلیل وجود مجسمه های عظیم معروف است. این جزیره شکل مثلثی عجیبی دارد و تنها ۱۱۱ نفر در آن زندگی می‌کنند. "پلینزیایی ها" در هزاره اول بعد از میلاد در این جزیره ساکن شدند و فرهنگ توسعه یافته‌ای را برای خود در آن ایجاد کردند که "رابا نویی" نامیده میشود. جزیره منزوی ایستر جایگاه ۸۸۷ مجسمه عجیب و غریب و یکسان از مدل انسانی خاص است که برخی از آن‌ها دارای کلاه گرد ۱۰ تنی هستند. این مجسمه‌ها «موی» نامیده می‌شوند.

جزیره ایستر

این جزیره توسط ملوانان اروپایی که بیماری‌ها را به ساکنان جزیره منتقل می‌کردند مورد بهره برداری زیست محیطی قرار گرفت. آنها شروع به حذف تمام جنگل‌ها و درختان موجود کردند و این کار منجر به کاهش چشمگیر تراکم جمعیت و  انقراض انواع مختلف گیاهان و جانورانی شد که از آن منابع تغذیه می‌کردند. همچنین به نوبه خود منجر به از بین رفتن تمدن راپا نویی شد و جمعیت آن در سال ۱۷۲۲ به ۳ هزار نفر کاهش یافت که این تعداد در سال ۱۸۷۷ نیز به حدود ۱۱۱ نفر رسید.

مجسمه های جزیره ایستر

تاریخچه کربن رادیواکتیو یافت شده در قلمرو این جزیره نشان می‌دهد که فاجعه وحشتناکی در داخل جزیره در سال ۱۶۸۰ پس از میلاد رخ داده که منجر به خروج همه ساکنان این جزیره شده است. جزیره ایستر یکی از دورافتاده‌ترین جزایر مسکونی جهان است و جزیره پیتکرن نزدیک‌ترین سرزمین به آن می‌باشد که ۵۰ نفر در آن زندگی می‌کنند و حدود ۲۰۷۵ کیلومتر فاصله دارد. هر مجسمه فقط نمایانگر سر و نیم تنه است و برخی از آن‌ها بازو نیز دارند. این مجسمه‌ها با متراکم شدن خاکستر‌های آتشفشانی ساخته شده است که صیقل داده شده و صاف شده اند. وزن هر مجسمه ۵۰ تن و طول هر یک از آن‌ها ۳۲ متر است که دانشمندان هنوز نتوانسته اند معمای این مجسمه‌های یکسان پراکنده در همه جای جزیره به خصوص در سواحل آن را توضیح دهند. این مجسمه‌ها در قرن اول پس از میلاد توسط مردم بومی این جزیره ساخته شده است که ریشه آن به عصر حجر برمی گردد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.