رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: بازگشت ارز صادراتی و مشکلات این بخش سبب بی انگیزگی صادرکنندگان شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پرهام رضایی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در جلسه مجمع عمومی موسسین انجمن صادرکنندگان این استان  که در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت:  این استان با قابلیت‌های ویژه از جمله صنعت است، اما به دلیل نزدیکی به پایتخت مشکلاتی دارد که باید رسیدگی شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با اشاره به آغاز فعالیت استاندار جدید این استان در نخستین روز هفته جاری افزود: رویکرد‌ها و برنامه‌های استاندار نشان از نگاه ویژه این مقام عالی این استان به تولید و اقتصاد دارد.

او گفت: با توجه به انتخاب سه مولفه مهم تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار امسال به یقین تشکیل انجمن‌های موثری مانند انجمن صادرکنندگان می‌تواند نقش مهمی در زمینه اقتصاد این استان ایفا کند.

رضایی افزود: با توجه به رسالت اتاق بازرگانی این استان در راستای حمایت از کسب و کار‌های مختلف، این مجموعه با تشکیل انجمن‌های تخصصی به دنبال خدمت بیشتر به فعالان اقتصادی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: اتاق بازرگانی این استان با تمامی امکاناتی که در اختیار دارد در قالب برگزاری جلسات با مسئولان ملی و استانی به دنبال پیگیری رفع مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی بوده است.

او با بیان این که در ماه‌های گذشته مسائلی مانند قطعی مدت دار برق صنایع و یا کمبود زیرساخت‌های گازرسانی در سطح شهرک‌های صنعتی مشکلاتی را برای صنایع این استان ایجاد کرد که هنوز هم این معضلات بطور کامل مرتفع نشده است، افزود: به دنبال حل ریشه‌ای این مشکلات هستیم تا در سال‌های آینده مجدد برای تولیدکنندگان و صاحبان صنایع این موارد دردساز نشوند.

رضایی با اشاره به طرح مسئله بازگشت ارز‌های حاصل از صادرات به عنوان معضل جدی که صادرکنندگان استان و به تبع کشور درگیر آن هستند، گفت: در بسیاری موارد این مسئله سبب پایین آمدن انگیزه صادرکنندگان و به تبع آن کاهش صادرات شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز افزود: در این مورد طی جلسات متعدد از جمله نشست با مسئولان بانک مرکزی خواستار تصمیمات سازنده شدیم، طرحی در این مورد به مجلس ارسال شده بود که صادرکنندگان در صورت باز نگرداندن ارز‌های صادراتی تا دو برابر رقم آن جریمه شوند که خوشبختانه این تصمیم لغو شد.

او گفت: تولید، صادرات و واردات هر سه در رشد اقتصادی مهم است و در نهایت باید فضای کار در هر سه بخش فراهم باشد تا صادرات بهتر و ارز آوری بیشتر داشته باشیم.

رضایی با اشاره به خدمات مشاوره‌ای اتاق در زمینه بیمه، مسائل بانکی، مالیاتی و یا کشاورزی افزود: به دنبال بهبود فعالیت‌ها در تجارت و تولید هستیم، از سویی با ایجاد انجمن‌های تخصصی درصدد هستیم که اتاق بازرگانی به عنوان بازوی مشورتی برای فعالان اقتصادی موثر واقع شود.

انتهای پیام /ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.