رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: عدم تخصیص ارز دولتی به شرکت‌های داروسازی سبب ایجاد مشکل در روند تولید دارو شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پرهام رضایی، رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان این که عدم تخصیص ارز به شرکت‌های داروسازی از جمله مسائلی است که موجب ایجاد مشکل در روند تولید دارو شده است،گفت: وزیر بهداشت در مورد تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به شرکت‌های داروسازی شفاف سازی کند.

او افزود: بخش زیادی از شرکت‌های فعال دارویی کشور در استان البرز فعالیت می‌کنند و این مجموعه‌ها سهم مهمی در تامین داروی مورد نیاز کشور دارند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: متاسفانه بخش حساس و مهم داروسازی کشور در شرایط تحریم مورد بی توجهی قرار گرفته است و تبعات آن در ماه‌های آینده مشخص می‌شود.

او با بیان این که قطعا ادامه این روند به تعطیلی و کمبود اقلام دارویی در ماه‌های آینده می‌انجامد، افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی و تبعیض در تخصیص آن به شرکت‌هایی دارویی به معضلی برای این صنعت مهم و حیاتی کشور تبدیل شده است.

رضایی با اشاره به این که وزارت بهداشت باید در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به شرکت‌های داروسازی تجدید نظر کند، گفت: تعدادی از داروسازان نسبت به این تبعیض گلایه‌مند و خواستار شفاف سازی در این زمینه هستند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.