استاندار قم:

اهمال‌کاری در مسیر اشتغال پذیرفتنی نیست

شاهچراغی گفت: اقدامات انجام شده در خصوص طرح توسعه برخی نواحی صنعتی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و هیچ دستگاه و یا مدیری این حق را ندارد تا با اهمال‌کاری یا عدم پیگیری سرمایه‌های استان را در وضع رکود قرار بدهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم روز سه شنبه در بیست و نهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن کرامت استانداری،گفت: مسئولان و مدیران استانی تا جایی که ممکن است مشکلات و موانع در مسیر تولید و اشتغال را در داخل استان حل کنند و بدلیل روند و فرآیند طولانی اداری از ارجاع آن‌ها به مرکز خودداری کنند.

استاندار قم با انتقاد از وضعیت ۲۱ درصد مصوبات ستاد تسهیل استان به دلیل عدم پیگیری مسئولان استانی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید ظرف ۱۵ روز نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند تا مشخص شود.

شاهچراغی به استقبال کشاورزان استان از تسهیلات رونق تولید اشاره و بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی قم باید درخواست‌های کشاورزان مورد توجه باشد.

استاندار قم یادآورشد: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی و مشکلات کنونی این حوزه می‌توان تسهیلات این بخش ۱۰۰ میلیارد تومان جهت پرداخت افزایش یابد.

شاهچراغی با اشاره به طرح توسعه ۴۴ هکتاری ناحیه صنعتی سیرو، عنوان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این طرح و بهره برداری از آن اقدام کند.

استاندار قم به طرح استقرار ناحیه صنعتی در شهرستان کهک با رویکرد تولید پوشاک، اشاره کرد و گفت: با توجه به ارتقای شهر کهک به شهرستان، رغبت و درخواست‌ها جهت توسعه صنعتی این بخش افزوده شده است.

شاهچراغی درباره طرح توسعه ۲.۵ هکتاری ناحیه صنعتی خورآباد نیز یادآور شد: مجموعه مدیریت استان در مجموع با این طرح موافق است.

استاندار قم با اشاره به طرح توسعه ۶۰ هکتاری ناحیه صنعتی طغرود جهت تولید صنایع غذایی، گفت: مساحت موجود این ناحیه ۴۳ هکتار است، اما طرح‌های صنعتی و توسعه آینده دو شهرستان جعفرآباد و کهک باید بعد از نهایی شدن طرح جامع آن‌ها مصوب شود.

او تصریح کرد: مجموعه مدیریت استان تلاش می‌کند تا با استفاده از تمام ضوابط در مسیر احیای واحد‌های راکد صنعتی و بازگشت آن‌ها به مدار تولید حرکت کند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.