مهری فرشاد گفت:بیمارانی که نارسایی مزمن کلیه می‌شوند نیاز به اقدامات درمانی مانند دیالیز و یا پیوند کلیه دارند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مهری فرشاد کارشناس مسئول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که این بیماران نیازمند دیالیز هستند، گفت : خدمات همودیالیز، تزریق آمپول‌های خون ساز و دیگر مراحل درمانی، در تمام بیمارستان‌ها و مراکز دیالیز دولتی استان کاملا رایگان به این بیماران ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید 


فرشاد اعلام کرد: بیماران پیوندی بیماران نیازمند پیوند کلیه هستند که برای این بیماران پرونده تشکیل می‌شود و یا از خویشاوندان نزدیک کلیه دریافت می‌کنند و یا در لیست انتظار جهت دریافت عضو پیوندی از بیماران مرگ مغزی قرارمی گیرند.

فرشاد با بیان این که دریافت عضو از بیماران مرگ مغزی کاملا رایگان است، ادامه داد: در صورت خرید عضو، انجمن حمایت از بیماران کلیوی به عنوان رابطه بین بیمار و اهدا کننده قرار می‌گیرد و اقدامات را انجام می‌دهد.

او با بیان این که تمام خدمات درمانی مورد نیاز در مراکز دولتی و خصوصی برای بیماران گروه اول کاملا رایگان است، اضافه کرد: بیماران پیوندی بیماران سرپایی محسوب می‌شوند که ماهی یک بار برای دریافت دارو به داروخانه‌های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و دارو‌های خود را دریافت می‌کنند.

او گفت : ۹۰ درصد هزینه‌های دارویی این بیماران توسط بیمه پرداخت و ۱۰ درصد دیگر توسط خود بیمار تامین می‌شود، اما در صورت عدم توانایی پرداخت این هزینه، سازمان غذا و دارو ۴۰ درصد مبلغ قابل پرداخت توسط بیمار را نیز می‌پردازد.

او گفت: یکی از مشکلاتی که برخی موارد برای بیماران کلیوی ایجاد می‌شوند ناشی از کمبود‌های مقطعی دارو‌های خارجی در سراسر کشور است که خوشبختانه دارو‌های مشابه داخلی برای این بیماران وجود دارد.

او اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون ۹ نفر از بیماران دیابتی استان در اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

او به برنامه بازدید انجمن حمایت از بیماران کلیوی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان از بخش‌های دیالیزی بیمارستان و نحوه خدمات دهی به این بیماران نیز اشاره کرد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.