مسئول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از واکسینه شدن ۲۸۰ بیمار خاص در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مهری فرشاد  مسئول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : بر اساس شیوه نامه واکسیناسیون تمامی بیماران خاص به جز بیماران زیر ۱۸ سال واکسینه خواهند شد.


بیشتر بخوانید 


او گفت : بیماران دیالیزی، تالاسمی، پیوندی، هموفیلی، ام اس و EB جزو بیماران خاص هستند.

فرشاد با بیان این که در نوبت اول، ۳۳۰ بیمار دارای بیماری خاص برای انجام واکسیناسیون به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان معرفی شده اند، افزود: تاکنون ۲۸۰ بیمار واکسینه شده اند و مابقی هم براساس دستورالعمل‌های موجود در نوبت دریافت واکسن قرار دارند.

او بیان داشت: در استان ۹۴۹ بیمار خاص، ۱۳۸ بیمار صعب العلاج و هزار و ۷۹۰ بیمار سرطانی ثبت شده در مرکز قطب سرطان استان واقع در بیمارستان امام علی (ع) وجود دارد که براساس اولویت و اختصاص واکسن از سوی وزارت بهداشت به معاونت بهداشتی استان به منظور انجام واکسیناسیون معرفی خواهند شد.

فرشاد با اشاره به این که تعدادی از بیماران دیالیز صفاقی، پیوندی، ام اس، هموفیلی و تالاسمی واکسینه شده اند، گفت: بیماران دیالیزی به دلیل مراجعه سه بار در هفته به مراکز درمانی برای انجام دیالیز در اولویت واکسن هستند.

او افزود : در بیماران خاص وجود بیماری از یک سو باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن افراد می‌شود و از سوی دیگر به دلیل مراجعات مکرر این بیماران به مراکز درمانی برای دریافت خدمت، ریسک مواجهه آنان با ویروس کرونا در مقایسه با افراد سالم جامعه بیشتر است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.