معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: به منظور نظارت بهتر و بیشتر ۳۹۰ بازدید از داروخانه‌های زاهدان انجام که ۲۵ داروخانه متخلف به کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  رضا کیخا  معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان   اظهار داشت: امسال بیش از ۳۹۰ بازدید از داروخانه‌های سطح شهر زاهدان انجام شد.

وی افزود: در این بازدید‌ها برای ۹۲ نفر از موسسان و مسوولان فنی داروخانه‌ها تذکر کتبی صادر و ۲۵ داروخانه نیز برای صدور رای به کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه و تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

وی ادامه داد: حضور نداشتن به موقع مسوول فنی در داروخانه و رعایت نکردن ساعات فعالیت داروخانه بیشترین تخلفات مشاهده شده در سال جاری بوده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مدیران و مسوولان فنی داروخانه‌ها همواره با رعایت ضوابط قانونی و با لحاظ سلامت مردم در اجرای قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی اهتمام ویژه‌ای دارند به طوری که داروخانه‌های استان از این لحاظ در کشور در سطح بالایی قرار دارند.

وی با اشاره به کیفیت بالای دارو‌های تولید داخل از مردم درخواست کرد برای مصرف دارو‌های خارجی اصرار نکنند، زیرا بسیاری از دارو‌های وارداتی با کیفیت خوب در داخل کشور تولید می‌شود.

کیخا افزود: هم استانی‌های عزیز می‌توانند سوالات و مشکلات دارویی خود را علاوه بر سامانه تلفنی ۱۹۰ از طریق شماره تلفن ۳۳۳۷۲۰۶۳ با همکاران ما در معاونت غذا و دارو در میان بگذارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار