مهم‌ترین حوادث ۲۳ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ماینر‌های قاچاق در مرغداری خاموش شدند

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از کشف ۳۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) قاچاق در بازرسی از یک واحد مرغداری خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع‌پور بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر راه اندازی کارگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق در یک واحد مرغداری در یکی از محلات این شهرستان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان لامرد پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق به کشف ۳۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق و فاقد هرگونه اسناد و مدارک قانونی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه ارزش کالا‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۱۴ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

برخورد پراید با لیفان با ۴ کشته و ۲ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: در برخورد سواری لیفان با پراید در محور داراب-فسا ۴ نفر کشته و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: شب گذشته از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی "داراب-فسا" به ماموران اعلام و سریعا به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران پلیس‌راه در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری لیفان با ۳ سرنشین با یک خودرو پراید با ۳ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان تصریح کرد: در این حادثه رانندگان هر دو خودرو و ۲ نفر از سرنشینان در دم فوت و دیگر سرنشینان (۲ نفر) مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ دهقانی با ببان اینکه کارشناسان پلیس راه در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را تجاوز به چپ از سوی راننده لیفان اعلام کردند، به رانندگان عزیز توصیه کرد: از عجله و شتاب بی مورد و تغییر مسیر‌های ناگهانی در حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند.

قاچاقچی احشام به هدف شوم خود نرسید

فرمانده انتظامی اوز از کشف ۸۱ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ هادی محمدیان بیان کرد: ماموران انتظامی "اوز" در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این کامیون ۸۱ راس گوسفند قاچاق که با هدف انتقال به کشور‌های عربی بارگیری شده بود کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اوز با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق مشکوفه برابر نظر کازشناسان ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک سواری پراید که اسکورت محموله بود توقیف و راننده نیز دستگیر و به همراه قاچاقچی احشام تحویل مراجع قضائی شدند.

جلوگیری از فعالیت غیر قانونی ماینر‌های قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از کشف و جلوگیری فعالیت غیر قانونی ۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از محله‌های "لارستان" در زیر زمین یک واحد تجاری نانوایی اقدام به استفاده غیر قانونی از دستگاه استخراج ارز دیجیتال می‌کند که بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ شهید ساریخانی قرار گرفت.

او گفت: ماموران پس از بررسی موضوع و انجام تحقیقات میدانی محل مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به آن محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی لارستان تصریح کرد: در بازرسی از آن محل ۹ دستگاه ماینر همراه با متعلقات جانبی که به صورت غیرقانونی با استفاده از برق شهری مورد استفاده قرار می‌گرفت کشف شد.

سرهنگ امجدی با اشاره به اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شده است، افزود: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با اولویت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر با همکاری یگان‌های انتظامی در سطح شهرستان استهبان اجرا شد.

او افزود: ماموران در اجرای این طرح‌ها موفق شدند با هماهنگی مقام قضائی ۱۵ باب منزل و مغازه آلوده به فروش و استعمال مواد مخدر را مورد بازرسی قرار دهند.

فرمانده انتظامی استهبان با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها ۴ کیلو و ۸۲۹ گرم انواع مواد مخدر کشف، ۹ خرده فروش دستگیر و ۵ دستگاه وسایط نقلیه متعلق به خرده‌فروشان که اقدام به تهیه و توزیع می‌کردند توقیف شد، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

سارق طلاجات برادر شاکی بود

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان گفت: برادری که از منزل خواهر خود مقداری طلاجات به ارزش ۲ میلیارد ریال سرقت کرده بود دستگیر شد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی بیان کرد: روز گذشته در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در یکی از محلات شهرستان ارسنجان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام یک سری تحقیقات و اقدامات فنی و اطلاعاتی در کمتر از ۲۴ ساعت به برادر مالباخته مشکوک و پس از اخذ دستور مقام قضائی وی را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان تصریح کرد: برادر ۳۴ ساله شاکی در بازجویی فنی و تخصصی و در مواجهه با مستندات موجود به سرقت طلاجات از منزل خواهر خود اقرار کرد.

سرهنگ فرهادی با بیان اینکه متهم اقرار کرد که در غیاب خواهرم وارد منزل وی و اقدام به سرقت کردم، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارق طلاجات مسروقه که برابر نظر کارشناسان حدود ۲ میلیارد ریال برآورد شده است کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد، از شهروندان خواست: توصیه‌های پلیس را در حفظ و نگهداری اموال خود جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعاً با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

گردو‌های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک سواری سمند و کشف ۴۰۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۴۰۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است.

ناکامی سودجویان در قاچاق احشام

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۳۴ راس دام قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه وانت نیسان در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: ماموران یگان امداد فسا در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز حین کنترل محور‌های مواصلاتی به دو دستگاه وانت نیسان حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران پلیس در بازرسی از این خودروها، ۳۴ راس گوسفند قاچاق که با هدف انتقال به استان‌های مرزی بارگیری شده بود را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: ۲ نفر در این رابطه تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ قسام با بیان اینکه احشام قاچاق تحویل ستاد تملیکی استان شد، گفت: به منظور پیشگیری از قاچاق احشام، افرادی که قصد انتقال دام دارند موظفند مجوز حمل را از اداره دامپزشکی دریافت کنند.

کشف سیگار قاچاق میلیاردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۳۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: مأموران انتظامی هنگام گشت زنی در محور" عسلویه- فیروزآباد" به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و به راننده دستور ایست دادند.

او ادامه داد: راننده که عرصه را بر خود تنگ می‌دید بدون توجه به دستور پلیس ضمن افزایش سرعت خود پس از طی مسافتی با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه با رها کردن خودرو متواری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان ارزش سیگار‌های کشف شده یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری راننده متواری با جدیت ادامه دارد، عنوان کرد: پلیس با تمام توان همواره آماده است با قاچاقچیان و اخلال گران نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

کشف ۱۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در گراش

فرمانده انتظامی گراش از کشف ۱۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال و متعلقات مربوطه به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر این که دو نفر در منزل خودشان در سطح شهرستان اقدام به نگهداری و قاچاق دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال می‌‎کنند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری مرکزی قرار گرفت.

او بیان کرد: ماموران انتظامی پس از بررسی و تایید صحت خبر و هماهنگی با مقام قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق شدند ۱۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال خارجی قاچاق و متعلقات مربوطه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی گراش با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت سرقتی

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی با سابقه سرقت از فیروز آباد و دستگیری سارق خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی زرین‌دشت حین گشت زنی نامحسوس و هدفمند در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند آن را توقیف کنند.

او با بیان اینکه در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت مذکور مسروقه و سابقه سرقت از فیروزآباد دارد، گفت: در این خصوص راکب سارق دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۳۰ ماینر قاچاق در قیروکارزین

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از کشف ۳۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان قیروکارزین با اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی محل نگهداری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یک منزل مسکونی شدند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۳۰ دستگاه ماینر خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: ارزش ماینر‌های مکشوفه به گفته کارشناسان هفت میلیارد ریال برآورد شده است.

کلاهبرداری میلیاردی با وعده اقامت در انگلیس

فرمانده انتظامی مرودشت ازشناسایی فردی که با ترفند گرفتن اقامت برای شهروندان در کشور انگلیس از طریق فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فضای مجازی او را فریب داده و مبلغ یک میلیارد ریال از او کلاهبرداری کرده که رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

او اظهار داشت: شاکی مدعی بود در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی آشنا شدم که با پیشنهاد اخذ اقامت در کشور انگلیس اقدام به کلاهبرداری یک میلیارد ریال از من کرد و دیگر پاسخگو تماس تلفنی من نبود.

او ادامه داد: مأموران پلیس فتا با به کارگیری روش‌های فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم مذکور را در یکی از استان‌های شمالی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی خسارت شاکی جبران و وجه به حساب شاکی عودت شد.

این مقام انتظامی هشدار داد کاربران فضای مجازی باید هوشیار باشند و فریب وعده‌های پوشالی شیادان فضای مجازی را نخورند؛ و همچنین خرید‌های اینترنتی خود را از سایت و درگ0اه‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند انجام دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار