رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: بازرسان این مرکز یک هزار و ۳۴ مورد بازدید از اصناف شهرستان انجام دادند و در این رابطه چهار هزار و ۲۲۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  جهانبخش یوسفی رییس مرکز بهداشت سنندج   اظهار داشت: بازرسان بهداشت محیط این مرکز در قالب ۲۱ گشت مشترک ستادی از ۹۳ واحد صنفی و در قالب بازدید کارشناسان محیطی از ۸۹۳ مکان وصنف مختلف در شهر سنندج ومراکز بین راهی وروستا‌های تابعه این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

یوسفی اضافه کرد: همچنین در زمینه نظارت بر سلامت تهیه وعرضه غذای آماده ومواد خوراکی در مراکز تهیه وتوزیع وعرضه ۱۹۲ مورد بازدید از اماکن یاد شده به عمل آمده و۶ مورد از مواد خام اولیه تهیه شده در این مورد جهت تایید سلامت مورد نمونه برداری قرار گرفتند.

او  به اقدامات نظارتی بر سلامت و عرضه نان در واحد‌های نانوایی اشاره کرد و افزود: در این زمینه ۱۱ مورد از نان خبازی‌های بازدید شده برای تعیین میزان نمک در نان وعدم استفاده از جوش شیرین در نان مورد نمونه برداری قرار گرفت.

رییس مرکز بهداشت سنندج ضمن اشاره به پلمپ یک واحد خبازی به علت عدم رعایت موازین بهداشتی گفت: در زمینه این بازدید‌ها ۲۱ واحد صنفی خاطی به علت عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند.

یوسفی ادامه داد: در زمینه پیگیری شکایات مردمی ونتیجه اخطاریه‌های صادر شده در گذشته تعداد ۱۶ مورد شکایات مردمی از اصناف و۱۷ مورد پیگیری اخطاریه‌های صادر شده مورد پیگیری لازم قرار گرفت.

او در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه نظارت بر بهبود کیفیت آب شرب شهری هم اظهار داشت: در این زمین در مدت ذکر شده تعداد ۴۴۴ مورد کلرسنجی و تعداد ۶۹ مورد نمونه برداری تایید سلامت آب در مناطق مختلف شهر وروستا‌های سنندج به انجام رسیده است.

رییس مرکز بهداشت سنندج اضافه کرد: نمونه برداری میکروبیولوژیکی از تصفیه خانه آب فاز ۱ و۲ سنندج و تصفیه خانه جدید روستای قلیان و نمونه برداری جهت آزمایش جلبک از سد قشلاق، تصفیه خانه آب، ایستگاه پمپاژ سد قشلاق و شبکه توزیع از دیگر اقدامات بازرسین این مرکز در زمینه نظارت بر بهبود کیفیت آب سنندج بوده است.

یوسفی در زمینه سایر فعالیت‌های بازرسان این مرکز به نظارت بر برگزاری کلاسهاس آموزشی در تعدادی از مراکز آموزشی، برگزاری دوره صعود ورزشی، برگزاری مسابقات تکواندو بانوان، نظارت بر فعالیت تعدادی از اماکن ورزشی و آزمون اصناف خبر داد.

او  یادآور شد: با توجه به فعالیت تالار‌های پذیرایی و برگزاری مجالس در چهارچوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت ویژه بر فعالیت این صنف در دستور کار بازرسین این مرکز به صورت مستمر قرار دارد

رییس مرکز بهداشت سنندج  همچنین گفت: در چند روز اخیر تعداد ۹۰۳ نفر از شهروندان سنندجی در مراکز تست کرونا از نظر ابتلا به این بیماری مورد نمونه برداری قرار گرفته اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.