رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: در چهار روز اخیر، ۷۱۲ مورد بازدید از اصناف مختلف این شهرستان انجام و ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، جهانبخش یوسفی رییس مرکز بهداشت سنندج اظهار داشت: این مقدار مواد غذایی فاسد در یکی از انبار‌های نگهداری و پخش مواد غذایی کشف و پس از کسب نیابت قضایی و سیر مراحل قانونی، معدوم شد.

او افزود: طی چهار روز گذشته اکیپ‌های گشت بازرسی در قالب ۱۶ تیم ستادی از ۱۷۳ واحد صنفی و بازرسان محیطی از ۳۴۳ واحد صنفی مختلف، مراکز پزشکی و ورزشی و اماکن بین راهی بازدید کردند.

رییس مرکز بهداشت سنندج یادآور شد: همچنین در بخش نظارت ویژه بر سلامت غذای آماده و بیرون بر و فعالیت گروه رستوران و بستنی و آب میوه و مراکز مشابه، ۱۰۵ مورد بازدید صورت گرفت.

یوسفی در خصوص نظارت مستمر بر سلامت نان نیز بیان کرد: در این مدت ۱۳ مورد نان خبازی‌های سطح شهر نیز برای تعیین مقدار نمک مجاز و عدم استفاده از جوش شیرین در نان مورد نمونه برداری قرار گرفته است.

او در مورد برخورد با مراکز و اصناف خاطی هم اظهار داشت: در روند این بازرسی‌ها ۱۴ مورد اخطاریه بهداشتی به واحد‌های صنفی متخلف صادر شده که نسبت به رفع نقایص موجود در زمان تعیین شده اقدام کنند.

رییس مرکز بهداشت سنندج به پیگیری اخطاریه‌های صادر شده اشاره کردو افزود: بازرسان این مرکز سه مورد شکایات مردمی در سامانه ۱۹۰ و ۱۰ مورد اخطاریه‌های صادر شده در روز‌های گذشته را برای کسب نتیجه مطلوب مورد پیگیری‌های لازم قرار دادند.

یوسفی به نمونه برداری ۳۳ مورد آب آشامیدنی و ۲۲۲ مورد تست کلر سنجی شبکه آب رسانی در زمینه اقدامات صورت گرفته تایید سلامت آب و بهبود کیفیت آب شرب سنندج هم اشاره کرد.

او نظارت بر برگزاری آزمون پرستاری، نظارت بر تجمع فراخوان محیط زیست در روز پاکسازی زمین از پلاستیک و زباله در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیگیری ویژه در خصوص عدم فعالیت استخر‌های سطح شهر را از دیگر فعالیت‌های بازرسان این مرکز در چهار روز گذشته عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.