معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: تامین مالی و تسهیلاتی و نیز رفع مشکلات پیش روی واحد‌های تولیدی در حال تکمیل و در آستانه راه اندازی برای بهبود وضعیت تولید و اشتغال در این شهرستان بیش از پیش ضروری است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سیدعلی موسوی معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت:هم اکنون برخی از واحد‌های تولیدی با پیشرفت بالای ۷۰ درصد این شهرستان نیازمند تامین سرمایه در گردش و تسهیلات بانکی برای این منظور هستند.

اوافزود:با رفع مشکل تامین مالی برای سرمایه در گردش این واحدها، زمینه برای آغاز فعالیت آن‌ها فراهم شده و شاهد اشتغال زایی و رونق تولید در این شهرستان خواهیم بود.

او با بیان اینکه نرخ اشتغال در مراغه مناسب نیست گفت: هم اکنون بیکاری موجود در این شهرستان آزاردهنده بوده و وضعیت اشتغال نیز در مقایسه با سایر شهر‌های استان که دارای واحد‌های صنعتی هستند پایین است.

فرماندار مراغه تاکید کرد: برای بهبود وضعیت اشتغال و کاهش بیکاری نیاز به همراهی تمامی دستگاه‌ها و به ویژه بانک‌های برای حمایت از بخش تولید به ویژه در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری است.

موسوی ادامه داد: براین اساس، باید موانع پیش روی دریافت تسهیلات بانکی واحد‌های تولیدی بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی مرتفع شود تا شاهد تکمیل و بهره برداری از این واحد‌ها باشیم.

او خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات مشاغل خانگی نیز یکی از راهکار‌های موثر برای اشتغال زایی خرد در سطح شهرستان بوده که این امر نیز باید مورد توجه دستگاه‌های متولی امر قرار گیرد و در این خصوص اهتمام لازم برای بهره مندی از سهم تسهیلاتی این شهرستان انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.