احتمال کمک روسیه به ترکیه برای ساخت جنگنده‌های نسل پنجم

دیمیتری شوگایف از مذاکره با ترکیه برای کمک به این کشور در راستای توسعه جنگنده‌های نسل پنجم خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری شوگایف، رئیس سرویس فدرال همکاری‌های نظامی و فنی روسیه، امروز (یکشنبه) در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد که در حال مذاکره با ترکیه برای کمک به این کشور در راستای توسعه جنگنده‌های نسل پنجم است.

شوگایف در نمایشگاه بین المللی هوایی دبی گفت: «روسیه بار‌ها آمادگی خود را برای کمک به ترکیه در توسعه هواپیمای جنگنده نسل پنجم  اعلام کرده است و اکنون ما درحال مذاکره برروی این طرح هستیم.»

این اظهارات درحالی بیان می‌شود که آنکارا ماه گذشته اعلام کرده بود که آمریکا به ترکیه پیشنهاد خرید جنگنده‌های F-۱۶ را پس از حذف از برنامه خرید جنگنده‌های F-۳۵ داده است. اما ترکیه اعلام کرد که اگر فرآیند خرید و ارتقاء F-۱۶ نتیجه‌ای نداشته باشد، ترکیه Su-۳۵ و Su-۵۷ را جایگزین آن خواهد کرد.

آمریکا سال‌هاست با فشار بر ترکیه، کشور متحد خود در ناتو با خرید سامانه موشکی ساخت روسیه مخالفت کرده و ادعا می‌کند که این مسئله تهدیدی برای ناتو است و با تجهیزات این اتحادیه سازگار نیست. پذیرش نکردن آنکارا، واشنگتن را بر آن داشته تا ترکیه را از برنامه جنگنده F-۳۵ بیرون رانده و نهادی که بخش دفاعی ترکیه را هماهنگ می‌کند، تحریم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار