مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: دمای هوا به دلیل وزش باد‌های جنوبی در غالب مناطق استان چند درجه‌ای افزایش می‌یابد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز (یکشنبه ۲۳ آبان) تا عصر فردا همچنان جو استان اردبیل پایدار خواهد بود.

او افزود: هر چند در مناطق شمالی استان اردبیل ابرناکی انتظار می‌رود، اما در سایر مناطق آسمان صاف تا قسمتی ابری بوده و فردا به دلیل وزش باد‌های جنوبی در غالب مناطق افزایش چند درجه‌ای دمای هوا انتظار می‌رود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از عصر فردا سامانه ناپایداری وارد استان اردبیل می‌شود که این سامانه تا صبح چهارشنبه (۲۶ آبان) در استان فعال خواهد بود و موجب ابرناکی، رخداد مه، کاهش دما (بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی) و بارش‌های ضعیف باران و برف خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: بارش‌ها به دلیل حرکت سریع این سامانه و عدم رطوبت کافی، در غالب مناطق ضعیف پیش بینی می‌شود، اما در مناطق منتهی به استان گیلان، بخش‌هایی از شهرستان‌های خلخال و نمین بیشتر از سایر مناطق خواهد بود.

او افزود: همچنین به دلیل جهت جریانات شمالی و تقویت زبانه‌های پرفشار در سطح زمین، کمینه دمای هوا در برخی مناطق تا منفی ۹ درجه سلسیوس هم افت خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.